od Václav Kořínek » 21.05.2007 07:29
Tak už vím, kde se to MJI stalo, že byl pode mnou vím a crash neměl. Ale musí poslat IGC. Jestli ho nemá, tak ať si ho uloží a potom pošle (otevřít Condora, FLIGHT ANALYSIS, LOAD, Last Track.ftr, OK, IGC export, napsat název a OK. Uloží se IGC a to potom poslat).
Na to, jak mi AAT nejdou, tak se mi předstartovní strategie vyplatila - nehnat se moc za Žilinu kvůli pokročilé denní době ( mám vyzkoušeno právě v oněch místech mezi Žilinou a Popradem že po 16.00hod. nastává "útlum" termiky), potom pokračovat na jižní svahy Tater, které musí nosit, risknout oblet Lomničáku a po okraji scenérky zpátky na letiště. Smůla byla v tom, že na cestě od Žiliny k Tatrám nebyl žádný mrak a musel jsem uhnout hodně k jihu a prodírat se proti větru. Což mne stálo zhoršení průměru a hlavně výšky. Asi pět kilometrů severně od Liptovské Mary jsem se musel "zvedat" z 1150m v neskutečně úzkém a turbulentním stoupáku. Bylo to 20m nahoru a 10m dolů, ale vydržel jsem. S větší výškou se stoupání zklidnilo a rozšířilo a na průměrných +3m jsem dotočil do 2100m. LS tímhle pohrdnul, letěl dál a za pět minut seděl na zemi. Po cestě jsem ještě udělal tři otočky v jednom "pětimetru" a potom už rychle nad svahy. Tady jsem si uvědomil malou chybičku, kterou jsem při brífingu udělal a to, že se letí s openem. Na svahu, jak jsem předpokládal, bylo stoupání a to chvílema lezlo přes +5m, jenže točit ho s tímhle "širokorozpěťovým drobečkem" byl očistec. Náklon kolem 45°, klapky na 5 a snažit se v něm udržet. Vyplatilo se, během 6min jsem vystoupal o 1100m. A hurá podél svahů. Po deseti kilometrech ještě rychle pět otoček do 2540m a pak už jenom svahování, kolem Lomnického Štítu. Za ním pro opatrnost trochu zpomalit, aby vyšel přeskok sedla a pak už na 250km/h dokluz.
V mezinárodním to dalo jenom na deváté místo, v národním na sedmé, ale v celkovém na páté v mezinár. a na čtvrté v národním hodnocení. To je zatím o dost víc než jsem očekával.