Dostal jsem podněty..zejména z polské strany, které považují podmínky na startu Dne 23 za neregulérní. Musím říct, že jsem je zprvu odmítl, ale protože jsem ještě v noci letěl AcesHigh, kde jsem se dostal do podobných komplikací..dívám se na věc teď úplně jinak. Jen krátké porovnání.
Do hry jsem vstoupil asi s 10 min. zpožděním, možná déle...byl nastaven vlek do 1000 m kvůli vzdálénému startu (13 km) držel jsem se ve vleku co nejdéle a vyhlídl si mrak ve start sektoru. Tam byly nějaké 2 metry.. dostoupal jsem potřebnou výšku a čekal na startu až bude na kurzu nějaký mrak, zatím co všichni vyrazili téměř do čisté...měl jsem přes 12 min. čas tedy v podstatě bez problémů.
V AH jsem se rovněž vstoupil do hry asi 8 min. před koncem join time. Vlek do 700m. Start ve 3000m ovšem. Základny 3300 a výše..upíchl jsem se pod mrak +4, který ale skončil ve 2200. Provenance..aktivita low a letiště v rovince..nejbližšší mrak cca 12 km, svahhu se nedalo příliš využit. Mířím, dotačím už jen na 2,8 do 3300m, vracím se zpátky na start, tam po mracích ani památky, takže uhýbam ke svahu, kde se drželi všichni pod jediným možným mrakem 10 km od start sektoru proti větru. do startu chybělo 5 min. Mrak jsem jen prolítl, protože základna byla opravdu nízko a šel jsem na start. Krátké startovní okno mě donutilo odejít co nejdříve..sice o 300m pod startem, ale po trase se dělal pěkný mrak..byl asi 15 km daleko..S F0 jsme tam dolítli a po 2 min. hledání jsem se rozhodl pro restart... vrátil jsem se zpět v 1750 m a měl jsem 12 min. do zavření okna. Výsledek byl samo takový, že mrak u startu dal jen 2,8 a jástartoval asi z 2100m...takže jsem si ještě polepšil, ale jít tam dopředu do kopců z té výšky by dopadlo ještě hůř.
Takže jsem byl hodně naštvanej...nedosáhl jsem startovní výšky ani při prvním pokusu, protože jsem se pozdě připojil... a navíc počasí okolo startu v podstatě nedávalo možnost restartem si polepšit.
Co tím vším chci říct. Jedná se mi o to, že ti se připojovali později na našem serveru, tedy vyjma mě, ale Krejča se snad připojil úplně poslední nebo možná PIT..tak neměli stejné podmínky pro dosažení startovní výšky, jako piloti, kteří se připojili dřív..tedy vzhledem ke konstalaci místa vzletu, místa startu a termiky okolo 2 m/s. Rovněž , pokud někdo udělal chybu při startu, tak na dobrý restart to už asi nevycházelo.
Je mi jasné, že tento problém bude vždy, ale v tomto případě hrál tento moment možná mnohem větší roli, než jindy.
Proto nechávám hlasovat o platnosti této disciplíny. Osobně bych byl možná pro anulování, protože na AH jsem se s Eaglesem kvůli tomu taky dost chytl a myslím, že tam to regulérní příliš nebylo, i když jsem nakonec dolítl třetí, Anebo dát těm, co chtějí letět znovu možnost náhradního letu, řekněme v pátek ve stejnou dobu, s tím, že startovní okno se prodlouží z 20 na 30 min.