Stromy kolem řek v Slovakia 3 a CR 1

Fórum pro vývojáře scenerií a objektů
Forum for developers

Ponechat stromy podél řek v duchu Slovakia 2.5?

Určitě ano
8
31%
Spíše ano
14
54%
Spíše ne
4
15%
Určitě ne
0
Nehlasovalo
 
Celkom hlasov : 26

Stromy kolem řek v Slovakia 3 a CR 1

Poslaťod Cadfael » 29.05.2007 08:48

Uvažuji teď, že bych asi odstranil stromy podél řek pro Slovakia 3 a CR 1
Zkoušel jsem to v různých variantách, ale začíná mi připadat, že docílit efektu reálně vypadajících porostů kolem řek prostě nejde. Stávající řešení ve Slovakia 2.5 mi nepřipadá moc hezké. Co si o tom myslíte? Potřebuji se rozhodnout dost rychle, mám už skoro všechny podklady na CR a dokončuji technologický postup a začínám dělat textury paralelně pro obě scenerie
Nejde o to, že by tam stromy nebyly dobré, ale spíš že to, jak se to dá udělat, nevypadá dobře...
Jinak řeky teď budou tmavě hnědo-zelené, jezera leskle šedá, je to reálnější než existující modř.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Cadfael » 29.05.2007 11:18

zajímavý vývoj hlasování :wink:
Zkusím tedy ty stromy ponechat, ale místy je odstranit, aby to nebylo tak strojově nepravděpodné, a trochu upravit ten podklad... no uvidíme co z toho vyleze
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Cadfael » 29.05.2007 13:17

myslím, že jsem teď vymyslel dobré řešení - něco mezi a mělo by to vypadat líp. Dík za "hlas lidu", vyprovokoval mě k tomu nápadu. :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod falkon » 29.05.2007 14:39

Pozeram, ze si Milos vo vlastnom vlakne vystacis uuuplne sam - sam si polozis otazku, sam si odpovies, sam pokracujes... ked budem velky, chcel by som byt tak sebestacny ako si ty... :lol:

P.S.: Odpust, ze som ti do toho skocil ;)
falkon
 
Príspevky: 292
Registrovaný: 08.05.2006 11:45

Poslaťod Cadfael » 29.05.2007 14:45

:D Vyjímečně ti to odpouštím :)
Já myslel, že na to už ani nikdo neodpoví, že se lidi omezili na hlasování. Fakt je, že jak se stromy (jako v 2.5), tak bez nich, je to nedobré. Tak teď hledám (a doufám nacházím) kompromis...
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Pavel » 29.05.2007 15:04

Proč se vlastně ty stromy modelují tak velký? Nešlo by je trochu zmenšit?
Obrázok
Pavel
 
Príspevky: 109
Registrovaný: 18.07.2006 10:30
Bydlisko: Doudleby nad Orlicí

Poslaťod Cadfael » 29.05.2007 15:09

stromy je objekt generovaný přímo condorem a změnit se nedá. Lze zmenšit texturu, ale potom budou lidi vrážet deset metrů nad stromem do překážek... Nejlepší je je nechat velké, ale "zředit" u řek, na čemž zrovna pracuju. Vypadá to myslím mnohem realističtěji než předtím... No a velké je udělali tak proto, myslím, že menších by muselo být víc k pokrytí lesa, a to by většina PC nezvládla.. pokles FPS
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod bumper » 29.05.2007 15:16

Cadfael píše:stromy je objekt generovaný přímo condorem a změnit se nedá. Lze zmenšit texturu, ale potom budou lidi vrážet deset metrů nad stromem do překážek... Nejlepší je je nechat velké, ale "zředit" u řek, na čemž zrovna pracuju. Vypadá to myslím mnohem realističtěji než předtím... No a velké je udělali tak proto, myslím, že menších by muselo být víc k pokrytí lesa, a to by většina PC nezvládla.. pokles FPS


Me se to osobne ve verzi 2.5 libilo moc, reky lemovane stromkama, toz jsem zvedav co z toho vykouzlis. Ta velikost stromu, to neni jen " vada " Condora, kdyz jsem si dal okolo LKCM v FSX ( teda pokud to tak mohu v default FSX vubec nazvat ) plnej autogen, pripadal jsem si jak mravenecek uprostred pralesa, navic nevim proc, ale takove stromy u nas snad ani nerostou :lol: :lol:
Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
bumper
 
Príspevky: 831
Registrovaný: 07.06.2006 19:44
Bydlisko: Brno

Poslaťod M.Svozil » 29.05.2007 20:55

v HWW scenerce nají jakýsi keře, to by nešlo použít??
Obrázok Obrázok
M.Svozil
 
Príspevky: 1666
Registrovaný: 18.09.2006 12:49

Poslaťod Krejca » 29.05.2007 20:57

Jo a vánoční listnaté stromy nebo jsou to jabloně? :lol:
"Fly fast, live slow"
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Krejca
 
Príspevky: 950
Registrovaný: 02.02.2007 13:30
Bydlisko: LKHN (Hranice)

Poslaťod Cadfael » 29.05.2007 21:09

Keře jsem si udělal svoje, a použít by šly - je tu jediný problém - musel bych je ručně sázet co deset metrů podél všech řek, což je práce na dlouhé zimní večery typu draní peří... nekonečná a bezútěšná :) nemluvě o nerovnosti terénu a známém efektu domů ve vzduchu.. Stromy se dají kreslit jako maska ve Photoshopu a pak se generují samy, což je obrovská výhoda. Jinak problém té Slovakia 2 je, že jsem je namaloval jako dvě čáry podél řeky (je tam ještě zcela zásadní problém tolerance, protože posun o 1 pixel představuje pár metrů a je to šeredně vidět, a editor pracuje s přesností cca 2 pixely) - což je nerealistické a vypadá to divně. Teď jsem ty souvislé čáry nahradil maskou černo-bílých nepravidelných skrvn, takže stromy nejsou už tak husté, ale přitom kopírují řeku a vypadá to mnohem reálněji. Jinak textura stromů se změnit dá, a daly by se překreslit klidně na palmy či cokoli by bylo potřeba. Jenom rozměry se změnit nedají, bohužel...
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod JBr » 29.05.2007 21:43

Palmy jsou z mody, navrhuji rakosi velikosti sekvoje... 8)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
JBr
 
Príspevky: 918
Registrovaný: 07.05.2006 12:07

Poslaťod swt » 30.05.2007 08:21

Njn, ty veliký stromy zcela deformujou vnímání velikosti objektů a "zplacaťují" reliéf, ale holt zatím to je řešení jak udržet nároky na HW v rozumných mezích ...
Obrázok užívateľa
swt
 
Príspevky: 934
Registrovaný: 11.05.2006 14:57
Bydlisko: CZ

Poslaťod Martinko » 09.07.2007 22:39

swt píše:Njn, ty veliký stromy zcela deformujou vnímání velikosti objektů a "zplacaťují" reliéf, ale holt zatím to je řešení jak udržet nároky na HW v rozumných mezích ...


co tak tam vlozit textury a teren z google earth? :roll:
bol by to problem?

slovensko bolo akesi velmi plackate, a okolie trencina ma podivne kopce


aaa preco tam nieje cele slovensko?
polia cez tatry vyzerali velmi podivno
Martinko
 
Príspevky: 1
Registrovaný: 09.07.2007 22:14

Poslaťod Cadfael » 10.07.2007 08:25

Všechny tyto nápady a otázky tady byly vícekrát diskutovány - podívej se do historie. Až uvidíš nové Maďarsko, pochopíš proč ne fototextura z google (nemluvě o (c))
Pole vypadaly podivně a ve verzi 3 budou ještě podivnější :)
Hlavně že se ti to líbí.. :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno


Späť na Scenery development

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia
cron