Jak vyrobit scenerii

Fórum pro vývojáře scenerií a objektů
Forum for developers

Poslaťod JBr » 29.12.2007 15:43

Pokud budes chtit poradit s konverzi z gmaxu, tak se ozvi. Neni to zase tak slozite (vetsinou :))
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
JBr
 
Príspevky: 918
Registrovaný: 07.05.2006 12:07

Poslaťod Václav Kořínek » 31.12.2007 17:56

Doufám, že bude brzo 3DS... Ale přemýšlel jsem, jak nejlépe vymodelovat křídlo. Jak to děláš ty?
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Václav Kořínek » 03.01.2008 16:08

Jelikož se neletí SBC, tak se asi budu zase vrtat v modelování. A při té příležitosti mám dotaz. Jak fungují a jak se dělají průhledné textury? Třeba zábradlí. A jak to "funguje" u průhledných materiálu? Třeba je uprostřed stěny okno z průhledného mat., jak tu stěnu otexturovat?
A pro Martina Sem. - zatím nemůžu najít pořádné a použitelné fotky domů v Japonsku. Ale hledám dál. :wink:
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Cadfael » 03.01.2008 17:03

K průhlednosti se používá tzv. alfa kanál. Dá se uložit v souborech DDS a TGA. Je to černo-bílá maska, co je bílé, je vidět, co je černé, ne. K vytvoření potřebuješ např. DDS plugin pro photoshop, jsou na to ale i jiné programy. Třeba strom je udělaný jako průhledný s alfakanálem, podívej se na soubor drevesa.dds
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Václav Kořínek » 03.01.2008 18:08

Takže jestli správně chápu, tak alfa je dole a na ní přijde další vrstva s texturou...?
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Cadfael » 03.01.2008 19:31

Ne, kanály jsou zcela nezávislé vrstvy na normálních, patří sem např. masky. Kanály najdeš ve photoshopu na jiné záložce než normální vrstvy. Jde tam samozřejmě vytvořit i vrstva alfa. Otevři si tu drevesu.dds a zkus si ten alfa kanál najít, je to krásně vidět jak vytvoří obrys stromu když ho zapneš.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod bumper » 04.01.2008 00:23

Cadfael píše:Ne, kanály jsou zcela nezávislé vrstvy na normálních, patří sem např. masky. Kanály najdeš ve photoshopu na jiné záložce než normální vrstvy. Jde tam samozřejmě vytvořit i vrstva alfa. Otevři si tu drevesu.dds a zkus si ten alfa kanál najít, je to krásně vidět jak vytvoří obrys stromu když ho zapneš.


Tady je uplne jednoduchej priklad, jak vytvorit alfu pro texturu sysla :) je to pro FS, ale jde o to, kde a jak udelat tu alfu, funguje to pak vsude stejne. Obrazek sice jak pro blby, ale snad to neva ;) Jde to samozrejme udelat i jinak pomoci vyberu a pridani masky, ale to uz se mi sem nechce " malovat " tohle je jen na nejjednoduzsi texturu s jednou vrstvou. http://airshow-foto-video.ic.cz/foto/alfa.jpg
Naposledy upravil bumper dňa 04.01.2008 19:05, celkovo upravené 1
Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
bumper
 
Príspevky: 831
Registrovaný: 07.06.2006 19:44
Bydlisko: Brno

Poslaťod Semrad » 04.01.2008 17:43

Václav Kořínek píše:Jelikož se neletí SBC, tak se asi budu zase vrtat v modelování. A při té příležitosti mám dotaz. Jak fungují a jak se dělají průhledné textury? Třeba zábradlí. A jak to "funguje" u průhledných materiálu? Třeba je uprostřed stěny okno z průhledného mat., jak tu stěnu otexturovat?
A pro Martina Sem. - zatím nemůžu najít pořádné a použitelné fotky domů v Japonsku. Ale hledám dál. :wink:


Jestli jsi se do toho dal, tak vetsina domu tam je nizkych a vetsinou je to kombinace drevo papir, takze fosny tmave a mezi jsou bloky svetle. spicatejsi strechy. Nemusi to byt nic svetoborneho, staci naznak regionu. Kdyz jsi v googlu zadas japan house a kouknes na obrazky, tak urcite neco nades.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

Poslaťod Václav Kořínek » 04.01.2008 20:02

Ještě jeden dotaz: textury mám použít 512x512 nebo větší/menší?
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Cadfael » 04.01.2008 20:39

Pro objekty maximálně 512x512, ve formátu DDS, a co nejmíň... Jinak to strašně zpomaluje načítání jak scenerie, tak za letu
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Václav Kořínek » 04.01.2008 21:48

Hmm, to bude problém. Corel Photo-paint asi neumí uložit do dds. Nikde tam nic takovýho nevidím. Photoshop nemám.
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Cadfael » 04.01.2008 23:54

to není problém, pokud to uděláš jako BMP nebo TGS, převod do DDS je pak bez problémů a navíc není nezbytně nutný - pouze to zmenší soubory a trošku zrychlí, protože DDS je už tvar pro DirectX, zatímco BMP si direct napřed musí převést do DDS sám
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Václav Kořínek » 05.01.2008 16:48

Já se už na to vys... Chtěl jsem sem dát screen první "pracovní" verze japonského domku. Jenže mi nejde - nevím jak na to - udělat obrázek v gmaxu. Ani Screenshot to neudělá...
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod JBr » 05.01.2008 17:40

Screenshoty normalne z gmaxu delat jdou.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
JBr
 
Príspevky: 918
Registrovaný: 07.05.2006 12:07

Poslaťod Semrad » 06.01.2008 08:27

Znalci, kolik je jeden pixel metru pri rozliseni 2048x2048?
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

PredchádzajúciĎalší

Späť na Scenery development

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť
cron