Jak vyrobit scenerii

Fórum pro vývojáře scenerií a objektů
Forum for developers

Jak vyrobit scenerii

Poslaťod Cadfael » 05.12.2007 19:44

Pro případné zájemce založíme nové vlákno, a ptejte se. Dá se tu popsat celý postup tvorby scenerie krok po kroku, klidně zakládejte nová vlákna. Jsem natěšen pomoci a sdílet své trpce nabyté zkušenosti :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Martin D. » 05.12.2007 20:58

Tak já teda začnu, docela mě to zajímalo jak a kde to tvoříš. Takže první dotaz je, kde scháníš ty textury nebo jak se to vytváří. Nemám o tom ani představu. Takže jestli by jste/jsi mi trošku přiblízily. :)
"Fly fast and High!"
Obrázok
Obrázok užívateľa
Martin D.
 
Príspevky: 606
Registrovaný: 26.10.2006 19:06
Bydlisko: Krnov, CZ

Poslaťod Cadfael » 05.12.2007 21:14

grrrr... :) Martine, jenom samotný popis jak udělat texturu jako má CR má asi padesát stránek (s obrázky) :) Já to myslel tak, že pokud se někdo pustí do scenerie, a bude mít s něčím problém, tak se zeptá, a já (nebo JBr či někdo další) mu poradí :)

Nicméně stručně: k výrobě textur slouží u nefototextur program Terragen, kde je potřeba definovat celou řadu nastavení a barev, aby to vytvořilo texturu se skalami, lesy atp- tak jak znáte ze Slovinska. Nad tuto texturu se pak přidají ve photoshopu nebo jiném podobném programu (gimp) další vrsty - pole, silnice, řeky, města atp. Přikládám obrázek, jak taková textura vypadá

Jinak bez prvotního dost podrobného prostudování základního manuálu k programu Condor Scenery Toolkit v angličtině se do toho nemá smysl pouštět. Nejprve je dobré pochopit, jak to funguje, a až pak začít vylepšovat. Vzpomeňte, jakou genezí prošla za dva roky Slovakia - od designu Slovinska do dnešní podoby.

Tohle vyleze z programu Terragen:
Obrázok

A tohle je textura, se všemi dalšími vrstvami
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Martin D. » 05.12.2007 21:19

Tak to promin, já to pochopil trošku jinak to vlákno. Pochopil jsem to tak, že tady chcete "naučit" tvořit scenérky.... :) Tak teda, do toho se pouštět nebudu. :roll:
"Fly fast and High!"
Obrázok
Obrázok užívateľa
Martin D.
 
Príspevky: 606
Registrovaný: 26.10.2006 19:06
Bydlisko: Krnov, CZ

Poslaťod Cadfael » 05.12.2007 21:33

Neomlouvej se, já jsem rád, že to někoho zajímá, ale kompletní popis jak udělat scenerii je na hodně tlustou knihu. :)
Jinak vývoj scenerie (stručně řečeno) vypadá asi takto:

- vyrobí se z výškových map reliéf terénu (speciálními programy)
- terén se převede do Condořího formátu a kalibruje se (lat/lon)
- vytvoří se textury pro jednotlivé čtverce, na které je terén rozdělen
- usadí se letiště a objekty
- vytvoří se mapy lesů
- vytvoří se termální mapa
- vytvoří se PDA mapa

jak prosté :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Semrad » 06.12.2007 11:26

Pro zacatek bych mel nekolik dotazu k Terragenu.

Jak nastavit, aby se textury objevovali tam kde maji? Zkousim ted radeji na tom Tenerife, aby to bylo jednodussi. Pro zacatek, pisek bude od 0,1m nahoru, voda od 0,1 dolu. Jenze me se vsechno zabarvi v barve pisku.

Druhy dotaz s tim uzce souvisi. Jak tam dostat svoji texturu? Kam ji ulozit, aby se tam dala pridat?
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

Poslaťod Cadfael » 06.12.2007 12:16

Nastavení terragenu je dost (aspoň pro mě) složité, existují na jejich stránkách nějaké tutoriály, ale nevyznám se v nich. Pochopil jsem u něho jedinou věc: všechny definované vrstvy se překrývají směrem dolů - tím myslím: nejprve se kreslí nejvyšší vrstva, a pokud je v nižší vrstvě (třeba coniferous) definována jiná barva a buď maska, kde to má být, nebo výška, tak se v těch místech přes původní barvu vyšší vrstvy kreslí ta nová, z vrstvy směrem dolů atp. Logicky tedy nejvyšší by měla být voda, pak budeš mít při jedné vrstvě v terragenu všechno modré. Nižší vrstva by měla být písek, s nastavenou výškou: Pozor, terragen používá divné jednotky - 1m v terragenu odpovídá asi 3m výšky normálně, jako by to bylo ve stopách. Takže nastavíš-li výšku v terragenu 100-200, tak to platí 300-600 metrů terénu (myslím že to tak je). Milan udělal krásné nastavení pro tenerife, tak by bylo fajn, kdyby nám ho vysvětlil, zajímá to i mě.
Pokud chceš dát texturu do scenerie, například čtverec 0000, musíš vytvořil texturu s jménem 0000.bmp (512x512 nebo standartně 2048x2048), tu nahrát do složky "working/terragen" ve své scenerii, z menu v editoru dát "import terragen textures" a pak už ji vidíš v editoru. Pak dáš z menu "export textures to DDS" a to ti vytvoří textury viditelné už v Condorovi.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Semrad » 06.12.2007 12:31

To mi ted nejde do hlavy. Mam uz vrstvy pisek, voda...to se mi zobrazuje. Jenze nechapu jak docilit, aby se textura vyrenderovala ve stejne velikosti a tvaru jako .ter. Musi se nejak ladit pohled nebo se to da nejak automaticky. Protoze me se ulozi jako textura jen vysek.

Edit:Uz jsem na to asi prisel.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

Poslaťod Cadfael » 06.12.2007 12:57

Musíš si nejprve z editoru vygenerovat výškový reliéf - ter soubory pro jednotlivé čtverce, z menu, a pak příslušný ter soubor pro daný čtverec otevřít v terragenu. Jinak když si vyzkouším defaultní terragen condora, tam je pěkně vidět, jak se pracuje s lesy - jsou to dvě černobílé masky 512x512, bmp 24bit, které otevřeš v layerech "Gozd listavci" a "gozd iglavci", ale pozor, na tlačítku "tex" v záložce "advanced distribution" daného layeru. Bílý flek v tém masce určuje, kde budou na textuře stromy, černá - vrstva se na texturu nepoužívá, stromy nejsou.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Semrad » 09.12.2007 22:47

Takze je tady prvni ochutnavka. Trochu jsem ladil textury, je to jen Terragen.

Obrázok

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

Poslaťod Václav Kořínek » 29.12.2007 03:24

Ještě jsme po SkyRace trochu tláchali na TS o modelování v gmaxu. Po hodině "hraní si" prohlašuji, že dělat jednoduché baráčky (komplet) už umím. :wink: :D
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Semrad » 29.12.2007 08:55

Václav Kořínek píše:Ještě jsme po SkyRace trochu tláchali na TS o modelování v gmaxu. Po hodině "hraní si" prohlašuji, že dělat jednoduché baráčky (komplet) už umím. :wink: :D


No vidis, tak se mrkni na Japonsko v Google earth nebo map a udelej mi par bloku do mych mest. :lol: 8)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

Poslaťod Cadfael » 29.12.2007 10:19

Jediný problém je, že Gmax nemá export do 3ds, takže tuto konverzi pro Condora nezvládneš, to umí jenom mág JBr... Musel by ti to všechno převádět z Gmaxu on. Přímo se dá použít z free programů použít Bledner a Wing3D, řada lidí v nich modeluje.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Václav Kořínek » 29.12.2007 11:51

Teď musím přijít na to, jak nastavit, respektive udělat texturu (velikost), aby odpovídala měřítku modelu.
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Cadfael » 29.12.2007 12:08

pro max by mělo platit, že musíš použít jako jednotky unit, bez rozměru, pak 1 unit je jeden metr. Ale obávám se, že nezvládneš export 3ds takže to stejně nebudeš mít jak vyzkoušet. Spoj se s Jirkou Brožkem, poradí ti, ten ho používá.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Ďalší

Späť na Scenery development

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia
cron