Scenerie Japonsko

Fórum pro vývojáře scenerií a objektů
Forum for developers

Poslaťod Semrad » 27.04.2008 09:50

To prave nevim, jakym smerem pujdu. 3D zatim neumim, takze to zatim neresim, kazdopadne v tomto smeru uvitam kazdou pomoc. :wink:
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

Poslaťod Cadfael » 27.04.2008 10:00

No, naučit se modelovat objekty v 3D a alespoň se přiblížit Milanově dokonalosti, to je na hodně dlouho... mě to stálo hezkých pár desítek hodin, řadu konzultací a beznaděje... a furt si říkám, že na Milana prostě ještě nemám. To by chtělo ho vyprovokovat k neuváženému slibu a pak už ho držet pod krkem, nebo mu v nejhorším zase zlomit nohu... nebo ho oženit. Pak by si začal vážit Condora a modeloval by jak vzteklý :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod =M@trix!= » 27.04.2008 13:03

:D :D :D
hoši hoši ... ani vám nebudu říkat co dělám poslední dva dny. už bych se z toho nevyhrabal, i když - poslední dobou už zase dostávám modelovací slinu ... ale václav vypadal celkem odhodlaně


Cadfael píše:... alespoň se přiblížit Milanově dokonalosti, to je na hodně dlouho...

šetři superlativy ... :wink: ... je fakt, že už to nějaký ten pátek dělám, ale k dokonalosti tomu chybí ještě strašně moc ...

Cadfael píše:To by chtělo ho vyprovokovat k neuváženému slibu a pak už ho držet pod krkem, nebo mu v nejhorším zase zlomit nohu... nebo ho oženit. Pak by si začal vážit Condora a modeloval by jak vzteklý :)

jo - condora už si vážím hodně - taky stíhám lítat tak maximálně 1-2x týdně (narozdíl od několika hodin denně dřív). ale prostě momentálně bohužel nemám čas a nic s tím nenadělám.
ženit se zatím nehodlám, neuvážení sliby už radši nedávám a lámat nohu se mi taky nechce ... :lol: :lol: :lol:
Milan "Žejdla" Žejdlík (MZ)
Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
=M@trix!=
 
Príspevky: 723
Registrovaný: 06.12.2006 17:35
Bydlisko: Žďárské Vrchy

Poslaťod Václav Kořínek » 27.04.2008 13:07

Semrad píše:Tak jsem se vratil k Fuji z druhe strany. Snad bych mel mit polovinu otexturovanou polovinu pristi tyden. Jeste nevim, jestli budu texturovat dal, nebo budu osazovat 3D objekty, pokud je nekdo udela. :wink: :lol: To me propomina Vasku mam se ucit 3D? Zrejme pojedu dal a prvni beta bude bez 3D.

Já se snažím ve volných chvílích naučit Blender. V Gmaxu mám domečky hotový, jen textury zatím chybí (pořádné textury). Už jsem byl i v knihovně, ale světe div se, v Liberecké knihovně nemají žádnou knihu, kde by byla vyfocená architektura japonských měst. Vesnice jsou v pohodě. Jenže tady je problém - zvládnout převod z Gmaxu do 3DS (s tím slíbil pomoct Jirka Brožek) a hlavně se mi nedaří převod textur do DDS. Jediný externí program, který mám, je Gimp a ikdyž jsem stáhnul a podle návodu nainstaloval dds plugin, nefunguje to.
Jinak počítám s třemi typy domů na vesnici + malá pagoda, do města bych to viděl na "bloky činžáků", nějaký ten obyčejný domek na předměstí a velká pagoda.

Tímto apeluji (a co nejponíženěji prosím) osoby, které umí v Blenderu, o malé zaškolení. Páč to je software, na které moje staré mozkové buňky nestačí. A taky kdo má nápad, jak rozchodit dds v Gimpu...
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod =M@trix!= » 27.04.2008 13:10

města jsou všude stejný - v japonsku je to akorát okořeněné semotamo nějakým mrakodrapem ...
Milan "Žejdla" Žejdlík (MZ)
Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
=M@trix!=
 
Príspevky: 723
Registrovaný: 06.12.2006 17:35
Bydlisko: Žďárské Vrchy

Poslaťod Cadfael » 27.04.2008 13:31

Václave, místo DDS můžeš používat dočasně i TGA s alfou a nebo BMP, a převod z TGA do DDS ti můžu závěr udělat já nebo někdo jiný ve Photoshopu. Já Gimp nepoužívám.. Jinak Blender jsem kdysi zkoušel, a nepochopil jsem ho. Možná existuje nějaká knížka. Zkoušel jsi Wind3D? Ten je taky free, prý jednodušší a umí export do 3ds - alespoň tuším že jsem to kdesi četl.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Václav Kořínek » 27.04.2008 13:44

=M@trix!= píše:města jsou všude stejný - v japonsku je to akorát okořeněné semotamo nějakým mrakodrapem ...

To jsem si taky myslel. Ale ono ne e... Jsou to specifické stavby, v mnohém připomínající Holandsko. U nás se tomu podobá styl dělnických činžáků z první republiky.
A chtělo by to tedy textury, které vystihnou japonskou architekturu. Když už se Martin pustil do Země vycházejicího slunce... :wink:

Wind jsem nainstaloval, po spuštění jsem na něj pět minut zíral a potom šel rovnou do koše. V Blenderu jsem zvládnul krychli a kouli, ve Windu vůbec nic.
Jinak textury udělám asi v BMP a zbytek nechám na jiných (Miloši... :wink: ). To je už na mne trochu víc silnější kafe.
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Václav Kořínek » 30.04.2008 19:45

Takže se mi konečně podařilo staáhnout trial verzi 3DS. Začal jsem všechno předělávat.
Jen taková otázečka, nejspíše pro Miloše: musím ti poslat textury v BMP a potom až je dostanu v DDS s něma otexturovat objekty, nebo lze poslat kompletní otexturované objekty a ty bys je dal do DDS a předal Martinovi (odkazuji na tvoji nabídku převodu BMP-DDS :wink: )? Respektive umí 3DS pracovat/otevřít DDS?
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Cadfael » 30.04.2008 19:58

daleko jednodušší je, pracovat normálně s BMP a udělat to kompletně (pokud nepotřebuješ alfa kanál, pak bys musel použít asi TGA). Převod do DDS je otázka minuty a dá se udělat úplně na konec. Pak jenom změníš koncovky v CX souboru na DDS. Jinak 3DS DDS otevřít samozřejmě umí. To jsou zkratky jak DDT :-)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Václav Kořínek » 30.04.2008 20:10

Jo, ještě si k tomu můžu pustit Mládka... http://mladek.nespi.cz/index.php?m=show&idpisne=187
Takže by byla schůdná cesta poslání kompletních objektů tobě a potom od tebe Martinovi? Pokud by tedy Martin ten převod nezvládnul sám...
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Cadfael » 30.04.2008 20:43

jasně... jinak není problém použít ani BMP, ale výhoda DDS je, že stejný soubor je menší a načítá se o něco rychleji - DDS je tvar přímo DirectX. Kdybyste potřebovali, klidně vám to do DDS překlopím...
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Semrad » 02.05.2008 11:48

Jak jsem si planovat, tak prvni polovina scenerie je otexturovana.

Jen tak jsem si cvaknul Fuji od jihu.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

Poslaťod Cadfael » 02.05.2008 12:01

tak to jsi dobrý... půlka už je dost motivující k další práci.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Semrad » 02.05.2008 12:08

Cadfael píše:tak to jsi dobrý... půlka už je dost motivující k další práci.


Me spis motivuje neustale vzrustajici pocet japoncu, nejak se jejich rady rozsiruji. :lol:
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Semrad
 
Príspevky: 2505
Registrovaný: 01.09.2006 10:02
Bydlisko: Chrudim

Poslaťod swt » 02.05.2008 13:31

Japonsko být velmi lidnatá ostrofy, Semeráda-sama ... :wink:
Obrázok užívateľa
swt
 
Príspevky: 934
Registrovaný: 11.05.2006 14:57
Bydlisko: CZ

PredchádzajúciĎalší

Späť na Scenery development

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia
cron