Valajdovi pokusy o tvorbu letišť

Fórum pro vývojáře scenerií a objektů
Forum for developers

Poslaťod valajda » 09.10.2009 09:06

mno a pak je tu stále ještě tohleto.... LKNM a LKVP je možné zkonvertovat z MSFS, od autora to máme povolený, jen jestli to bude rychlejší než udělat nové :?:
Na Vrchlabí se ho můžu zeptat, je minimálně spoluautorem, kdyby Pavel chtěl nějaké podklady a zkusit to touto cestou...
Obrázok
Obrázok užívateľa
valajda
 
Príspevky: 790
Registrovaný: 04.01.2007 19:24
Bydlisko: Praha

Poslaťod Cadfael » 09.10.2009 11:08

obávám se, že ta konverze není snadná - jednak většina letišť pro MSFS má na condora příliš polygonů, a hlavně tu konverzi umí jenom Jirka Brožek a je dost náročná s občasnými chybami při převodu. Já osobně se spíš přikláním k novým modelům, už s ohledem na možnosti condora. Ale kdyby to Jirka zkusil (já teď nevím, zda mi tyhle podklady někdo dal či ne) a vyšlo to bylo by to skvělé..
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod t.jilek » 09.10.2009 14:59

Rad bychvam taky pomohl a skusil udelat taky svoje letiste ale nevim jak se to dela :lol: :oops:
Obrázok užívateľa
t.jilek
 
Príspevky: 112
Registrovaný: 30.12.2008 21:26

Poslaťod Cadfael » 09.10.2009 15:39

potřebuješ program na modelování objektů, z free například Blender nebo Wing3D, případně sketchup od google, který umí export objektu do formátu 3ds, a naučit se v něm modelovat, což je zpočátku na dost dlouho... ale zvládne to podle mě každý.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod valajda » 11.10.2009 21:45

Tak jsem vytvořil hlavní hangár broumovského letiště. Ale mám tam zádrhel.

bod č.1 Textura jedné ze stěn věže (nad střechou) se v modelu otexturuje zčásti na rub a zčásti na líc polygonu.

bod č.2 Plánoval jsem udělat zábradlí nahoře na věži, ale zatím nevím, jak v 3dsMaxu navolit alfa-kanál tak, aby to prosvítalo? A jak namapovat zábradlí i zevnitř?

bo č.3 DŮLEŽITĚJŠÍ - po renderování mi vždycky část toho zábradlí zmizí, ale nejspíš to tedy souvisí s tím polygonem stěny věže.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

A poslední dotaz spíš pro HW/SW specialisty. Poslední dobou se mi při vykreslování černé barvy - ať už v 3dsMaxu, GoogleEarthu nebo na Youtube, místy černá nezobrazí a prosvítá spodní okno. Kde mám hledat chybu? Grafika? DirectX?
Obrázok
Obrázok užívateľa
valajda
 
Príspevky: 790
Registrovaný: 04.01.2007 19:24
Bydlisko: Praha

Poslaťod Cadfael » 12.10.2009 08:46

já stejně nakonec musím ten model dokončit, rozdělit na dílčí části, atp. čili problém s polygonem neřeš, kouknu se na to a v případě potřeby opravím. Zábradlí udělej prosím jako dva polygony (oboustranné) a namapuj tam normální texturu zábradlí, neprůhlednou. Já v textuře pak udělám alfa kanál pro to zábradlí až budu texturu převádět do dds. Tam se v podstatě jenom udělá maska co má být průhledné a co ne, to se v maxu vůbec nedělá. To poslední fakt netuším...
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Pavel » 15.10.2009 14:56

tak jsem začal taky konečně něco tvořit...
Obrázok
Obrázok
Pavel
 
Príspevky: 109
Registrovaný: 18.07.2006 10:30
Bydlisko: Doudleby nad Orlicí

Poslaťod Cadfael » 15.10.2009 15:05

jen tak dál, houšť a houšť.. Já už třetí den předělávám ze sketchupu Špilberk a Bratislavský hrad, což se mimo jiné spočívá v novém otexturování každého polygonu. Neměl jsem se do toho pouštět... :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Pavel » 15.10.2009 18:39

Cadfael píše:jen tak dál, houšť a houšť.. Já už třetí den předělávám ze sketchupu Špilberk a Bratislavský hrad, což se mimo jiné spočívá v novém otexturování každého polygonu. Neměl jsem se do toho pouštět... :)


tak já to v tom sketchup ani otexturovávat nebudu, když to pak stejně musíš dělat znovu. :) Ale abych ti jenom nepřidělával práci, tak si 3DS Max (nebo jak se to jmenuje ) nainstaluji a otexturuji to v tom :wink:
Obrázok
Pavel
 
Príspevky: 109
Registrovaný: 18.07.2006 10:30
Bydlisko: Doudleby nad Orlicí

Poslaťod Cadfael » 15.10.2009 18:46

to by sice bylo zvlášť milé, ale u tvého zámku problém nebyl, protože jsi měl hotovu texturu (čtvercovou) a větší část polygonů byla otexturována správně, pár mimo oblast, to šlo ale spravit rychle. Tyhle dva modely nebyly dělány pro condora, a jsou texturované desítkami textur, které jsem musel poskládat dohromady do jednoho, dvou souborů a kompletně to přetexturovávat polygon po polygonu, což je už skoro tak pracné, jako kdybych to dělal celé znovu. To letiště klidně udělej stejně jak ten zámek, to nebude tolik práce...
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Pavel » 15.10.2009 18:54

Cadfael píše:to by sice bylo zvlášť milé, ale u tvého zámku problém nebyl, protože jsi měl hotovu texturu (čtvercovou) a větší část polygonů byla otexturována správně, pár mimo oblast, to šlo ale spravit rychle. Tyhle dva modely nebyly dělány pro condora, a jsou texturované desítkami textur, které jsem musel poskládat dohromady do jednoho, dvou souborů a kompletně to přetexturovávat polygon po polygonu, což je už skoro tak pracné, jako kdybych to dělal celé znovu. To letiště klidně udělej stejně jak ten zámek, to nebude tolik práce...


Ono je stejně asi největší práce si připravit tu texturu...
Obrázok
Pavel
 
Príspevky: 109
Registrovaný: 18.07.2006 10:30
Bydlisko: Doudleby nad Orlicí

Poslaťod bumper » 16.10.2009 17:45

Cadfael píše:jen tak dál, houšť a houšť.. Já už třetí den předělávám ze sketchupu Špilberk a Bratislavský hrad, což se mimo jiné spočívá v novém otexturování každého polygonu. Neměl jsem se do toho pouštět... :)

Takze ten Spilas z FS uz nepotrebujes ? Ja abych vedel, jestli mam autora jeste otravovat.
Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
bumper
 
Príspevky: 831
Registrovaný: 07.06.2006 19:44
Bydlisko: Brno

Poslaťod Cadfael » 16.10.2009 18:40

nepotřebuju, díky. Našli jsme ho, resp. Eryc ho našel na netu a autor mi již dal svolení ho použít a upravit pro condora.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Milan Surovčík » 16.10.2009 21:38

Cadfael píše:rád to každého zájemce o tvorbu naučím, stačí říct. Hodilo by se mít víc vývojářů i scenerií. Ale jak znám fps a omezení condora, je to spíš sen než realita.


chcel by som vediet na ktorom programe
Obrázok
Obrázok užívateľa
Milan Surovčík
 
Príspevky: 47
Registrovaný: 31.05.2009 14:17
Bydlisko: Žilina

Poslaťod Václav Kořínek » 17.10.2009 00:30

Nejlepší je asi 3DStudio. Jenže to je "běh na hodně dlouhou trať". Člověk něco udělá, pak hned zjistí, že to jde líp a pořád dokola...
Takže si to chce stanovit nějakou fázi, která se bude považovat za konečnou a pak výsledek pustit dál. A až potom, časem, začít vylepšovat. Viď Miloši :wink:
No a nejhorší je texturování. Respektive výroba textur. Pokud v tom není člověk trochu zkušený, tak se tím bude prokousávat hodně dlouho, jako třeba já :evil: Tedy pokud si bude brát za vzor Miloše! :D
Samotné modelování je potom jednoduché, pokud se dodrží omezení Comdora. Takže: klasický domek se sedlovou střechou 12 polygonů, panelák 8 polygonů... Počet textur na objekt si už nepamatuju, ale docela málo, takže na jednu texturu toho nacpat co nejvíc.

Jo, 3DS stojí něco kolem 100000,-Kč :wink: . Potom je ještě Wings a podobné freesofty, nebo Gmax a pak mít někoho, kdo má 3DS a umí překonvertovat.

EDIT: Jo a abych nezapoměl: chce to mít čas. Na něj to je náročné. Já ho neměl a díky tomu vlastně Martin Semrád ukončil práci na Japonsku. :(
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

PredchádzajúciĎalší

Späť na Scenery development

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia
cron