Stránka 1 z 5

Day 03

PoslaťNapísal: 06.01.2009 20:46
od Semrad
Dovoluji si vás upozornit, že zítra se letí další den LITTEAM CUPu. Tentokrát pouštíme informace dopředu. Poletí se totiž AAT task na scenerii Provence a bude vypsán na 90 minut. Hlavně nováčci možná nevědí co to je. Je to úloha přes vytyčené prostory. Na trati je několik sektorů o různých poloměrech, většinou několik desítek kilometru. Po vlétnutí do sektoru ma volbu, zda poletí dál nebo poletí k dalšímu sektoru a na to celé má 90 minut. Pokud ovšem do cíle dříve, tak se průměrka krátí. Delší čas na trati je možný, ale je na zvážení či je výhodný. Důležité nejsou kilometry, vzdy rozhoduje průměrná rychlost.

Více o problematice v mé příručce nebo zde

PoslaťNapísal: 07.01.2009 17:33
od valajda
Díky za pěkný rychlý task! Užil jsem si ho. Je to takové zpestření, když se mezi létáním nad našima kotlinama letí "velké hory" a ještě k tomu AAT. :wink:

Přeju všem hezký let a bacha na krovky!!! :twisted:

PoslaťNapísal: 07.01.2009 17:53
od ladis
Mohu poprosit o zvyseni jointime na 30min, tj. do 20:15h? Nedostanu se k PC drive, nez po 20h. Pokud to neni mozne, chapu to.

PoslaťNapísal: 07.01.2009 18:18
od ram
Delší join není možný, ale jeden server startuje trochu později.

PoslaťNapísal: 07.01.2009 18:29
od t.jilek
nevíte jestli dou na nějaké stránce stáhnout scenerie (bezplatně)nemohu najít provance.díky

PoslaťNapísal: 07.01.2009 18:38
od ladis
Nejsem si jist, zda chapu AAT task dobre. Je mozne to vysvetlit obsirneji? Predevsim strategii.

PoslaťNapísal: 07.01.2009 18:39
od Václav Kořínek
Tady, dole. Hledej: Provence-Alpes-Côte-D´Azur Scenery

http://www.speedbattle.com/downloads.php?lang=en

PoslaťNapísal: 07.01.2009 18:50
od erycP
ladis píše:Nejsem si jist, zda chapu AAT task dobre. Je mozne to vysvetlit obsirneji? Predevsim strategii.


Lado, zas si lenivy stiahnut si a precitat prirucku co nachystal MSE? link mas hore, fakt sa to oplati precitat, vela odpovedi na vela otazok ktore davas... Citujem z tej prirucky:

2.4d AAT task
Občas se setkáváme s AAT tasky, to je let přes určené prostory. To znamená, že jsou na trati
otočné body, které mají v průměru několik desítek kilometrů. Pilot si sám určuje kam si
v sektorech zaletí. Může tak využít svahu nebo řady mraků, nemusí letět stále na otočný bod.
Určuje si také jak daleko do sektoru zaletí než bude pokračovat k dalšímu sektoru. Co je
důležité, AAT task je vždy vypsán na určitý čas. Pro příklad uvedu 90 minut. Na let mám 90
minut od startu. Když přiletím před tímto limitem, pak se průměrná rychlost krátí. Pokud
přiletím po tomto limitu, tak se nic neděje, počítá se čas, za který jste zaletěli úlohu. Je to
hodně o taktice, pokud jsou výborné podmínky, tak není na škodu naletět maximální počet
kilometrů. Uletěná vzdálenost tady nerozhoduje, důležitá je výsledná průměrná rychlost.
Obecně je však nejlepší výsledek dosažen, při doletu pár minut po skončení časového limitu,
a přitom mít odletěno co nejvíce kilometrů. Když přiletíme dlouho po uplynutí časového
limitu není to tak tragické s hodnocením jako když přeletíme před. Ale čím letíme déle, tím je
větší riziko, že někde něco nevyjde podle plánu a sníží se nám tím průměrná rychlost.

PoslaťNapísal: 07.01.2009 19:01
od ladis
erycP píše:
ladis píše:Nejsem si jist, zda chapu AAT task dobre. Je mozne to vysvetlit obsirneji? Predevsim strategii.


Lado, zas si lenivy stiahnut si a precitat prirucku co nachystal MSE? link mas hore, fakt sa to oplati precitat, vela odpovedi na vela otazok ktore davas... Citujem z tej prirucky:

2.4d AAT task
Občas se setkáváme s AAT tasky, to je let přes určené prostory. To znamená, že jsou na trati
otočné body, které mají v průměru několik desítek kilometrů. Pilot si sám určuje kam si
v sektorech zaletí. Může tak využít svahu nebo řady mraků, nemusí letět stále na otočný bod.
Určuje si také jak daleko do sektoru zaletí než bude pokračovat k dalšímu sektoru. Co je
důležité, AAT task je vždy vypsán na určitý čas. Pro příklad uvedu 90 minut. Na let mám 90
minut od startu. Když přiletím před tímto limitem, pak se průměrná rychlost krátí. Pokud
přiletím po tomto limitu, tak se nic neděje, počítá se čas, za který jste zaletěli úlohu. Je to
hodně o taktice, pokud jsou výborné podmínky, tak není na škodu naletět maximální počet
kilometrů. Uletěná vzdálenost tady nerozhoduje, důležitá je výsledná průměrná rychlost.
Obecně je však nejlepší výsledek dosažen, při doletu pár minut po skončení časového limitu,
a přitom mít odletěno co nejvíce kilometrů. Když přiletíme dlouho po uplynutí časového
limitu není to tak tragické s hodnocením jako když přeletíme před. Ale čím letíme déle, tím je
větší riziko, že někde něco nevyjde podle plánu a sníží se nám tím průměrná rychlost.


Jezis ja ten odkaz na prirucku prehledl!!! Omlouvam se moc. Sam jsem uz zacal googlovat a louskat info v anglictine... Diky

Pozn. Precetl jsem vse a stejne nevim, jakou idealni strategii vybrat! Zda se mi speed task zbytecne slozity...

PoslaťNapísal: 07.01.2009 19:13
od erycP
ladis píše:Pozn. Precetl jsem vse a stejne nevim, jakou idealni strategii vybrat! Zda se mi speed task zbytecne slozity...


tu uz poznam len jednu radu - nelet to, ked je to tazke :)

PoslaťNapísal: 07.01.2009 19:13
od Semrad
A o tom to je, zalezi na situaci na trati. U toho se musi premyslet a pocitat se vsim. Naplanuju si idealni trasu a podle aktualni situace ji musim prubezne menit.

PoslaťNapísal: 07.01.2009 19:15
od ladis
erycP píše:
ladis píše:Pozn. Precetl jsem vse a stejne nevim, jakou idealni strategii vybrat! Zda se mi speed task zbytecne slozity...


tu uz poznam len jednu radu - nelet to, ked je to tazke :)


To neni dobra rada. Chci letet, jen nevim jak. Ano, teorii jsem si precetl, ale treba mi neni jasne jedno - kdyz priletim hodne pred min_time, nestaci proste rychle letat kolem letiste a pristat az po min_time? To znamena, ze tim, ze priletim drive, minimalizuji riziko problemu na trati a zaroven chybejici cas obkrouzim nad letistem. ted me vsak napada, ze abych krouzil nad letistem, musim nabirat vysku, to znamena vlastne znovu podstupovat riziko...

zapeklite :-)

PoslaťNapísal: 07.01.2009 19:17
od erycP
ladis píše:To neni dobra rada. Chci letet, jen nevim jak. Ano, teorii jsem si precetl, ale treba mi neni jasne jedno - kdyz priletim hodne pred min_time, nestaci proste rychle letat kolem letiste a pristat az po min_time? To znamena, ze tim, ze priletim drive, minimalizuji riziko problemu na trati a zaroven chybejici cas obkrouzim nad letistem. ted me vsak napada, ze abych krouzil nad letistem, musim nabirat vysku, to znamena vlastne znovu podstupovat riziko...

zapeklite :-)


pouzivaj PDA, mas tam cas predpokladaneho doletu. doletis skor, len sa ti znizi priemerka - lepsie ako to rozbit ero hladanim stupaku pred cielovou paskou a cakat.

ps: zaznamenaj si, kedy si startoval - toto je fakt dolezite info, na to ti nikto iny ani neda odpoved, ked sa budes pytat :)

PoslaťNapísal: 07.01.2009 19:19
od ladis
erycP píše:
ladis píše:To neni dobra rada. Chci letet, jen nevim jak. Ano, teorii jsem si precetl, ale treba mi neni jasne jedno - kdyz priletim hodne pred min_time, nestaci proste rychle letat kolem letiste a pristat az po min_time? To znamena, ze tim, ze priletim drive, minimalizuji riziko problemu na trati a zaroven chybejici cas obkrouzim nad letistem. ted me vsak napada, ze abych krouzil nad letistem, musim nabirat vysku, to znamena vlastne znovu podstupovat riziko...

zapeklite :-)


pouzivaj PDA, mas tam cas predpokladaneho doletu. doletis skor, len sa ti znizi priemerka - lepsie ako to rozbit ero hladanim stupaku pred cielovou paskou a cakat.

ps: zaznamenaj si, kedy si startoval - toto je fakt dolezite info, na to ti nikto iny ani neda odpoved, ked sa budes pytat :)


Jasne, dik. Ale preci kdyz pristanu drive, pocita se do jmenovatele zlomku (vzdalenost / cas) min_time, ze? Takze preci je lepsi krouzit pobliz letiste, vyklesavat a pak az pristat. Tim zvetsim vzdalenost, cas bude tak jako tak min_time a tim mam vetsi prumerku, ne?

PoslaťNapísal: 07.01.2009 19:21
od erycP
ladis píše:Jasne, dik. Ale preci kdyz pristanu drive, pocita se do jmenovatele zlomku (vzdalenost / cas) min_time, ze? Takze preci je lepsi krouzit pobliz letiste, vyklesavat a pak az pristat. Tim zvetsim vzdalenost, cas bude tak jako tak min_time a tim mam vetsi prumerku, ne?


no neviem, ja nezvyknem robit doklz do finishu tak, ze by som mal extra vysku na kruzenie a vyckavanie pred letiskom... ved ten cas predpokladaneho doletu uvidis podstatne skor, mozes si napriklad este predlzit trasu, km sa hodia :)