Václav Kořínek píše:Já jenom ke včerejšku: prosím všechny (osobně potom JNK), aby se při zařazování do stoupáku pozorně dívali, kam točí ostatní. Včera u svahu hned za páskou JNK tvrdošíjně točil doprava, ač jeden nad ním a dva pod (jeden jsem byl já) točili doleva. Respektive zařadil se ve stejnou chvíli jako já, kdy jeden výš než on a jeden níž točili levou. Třikrát hned za sebou mne málem trefil, vyhnal mne ven ze stoupání a byl jsem rád, že jsem se o kousek vyhnul. Naštěstí kroužil tak blbě, že jsem po páté otočce byl nad ním.
Píšu to proto, že už jen vzhledem k tomu, že se točilo na úrovni hrany svahu, nebylo moc možností uhnout. Základní pravidlo je - směr točení určuje buď první pilot, co stoupání začne točit, nebo podle nejbližšího nad.
Otrávilo mne to tak, že jsem s tím chtěl praštit na pole a jít pryč.
Koukám že včera opravdu tekly nervy proudem.. a nejen nováčkům
Za tohle "kroužení" se ti ale omlouvám, vím o čem je řeč, i když to líčíš zbytečně dramaticky. Můžu tě ujistit, že pravidla kroužení znám (svého času jsem je učil žáky) a když jsem začínal točit, žádné éro v blízkosti jsem neviděl, jen někoho hodně nízko pod sebou a jestli kroužil nebo laboroval na svahu se nedalo poznat. Být to v reálu, měl bych přehled, ale rozhlížet se virtuálně je mnohem těžší, navíc si vypínám identifikaci ostatních letadel, protože ty létající nápisy viditelné z několika kilometrů jsou prostě ohyzdné.
Takže jsem točil doprava a párkrát minul nějakého divocha, co kroužil na mojí úrovni doleva, což jsi byl ty
Píšu to schválně takhle, né abych tě naštval, ale abys pochopil jak to vypadalo z mého pohledu. Jsem rád že jsi lepší a žes mě hladce protočil, v té výšce by to na "recovery" nebylo..
Takže ještě jednou sorry a pevně věřím, že s tím protočením ti to jednou vrátím