ladis píše:Nejsem si jist, zda chapu AAT task dobre. Je mozne to vysvetlit obsirneji? Predevsim strategii.
Lado, zas si lenivy stiahnut si a precitat prirucku co nachystal MSE? link mas hore, fakt sa to oplati precitat, vela odpovedi na vela otazok ktore davas... Citujem z tej prirucky:
2.4d AAT task
Občas se setkáváme s AAT tasky, to je let přes určené prostory. To znamená, že jsou na trati
otočné body, které mají v průměru několik desítek kilometrů. Pilot si sám určuje kam si
v sektorech zaletí. Může tak využít svahu nebo řady mraků, nemusí letět stále na otočný bod.
Určuje si také jak daleko do sektoru zaletí než bude pokračovat k dalšímu sektoru. Co je
důležité, AAT task je vždy vypsán na určitý čas. Pro příklad uvedu 90 minut. Na let mám 90
minut od startu. Když přiletím před tímto limitem, pak se průměrná rychlost krátí. Pokud
přiletím po tomto limitu, tak se nic neděje, počítá se čas, za který jste zaletěli úlohu. Je to
hodně o taktice, pokud jsou výborné podmínky, tak není na škodu naletět maximální počet
kilometrů. Uletěná vzdálenost tady nerozhoduje, důležitá je výsledná průměrná rychlost.
Obecně je však nejlepší výsledek dosažen, při doletu pár minut po skončení časového limitu,
a přitom mít odletěno co nejvíce kilometrů. Když přiletíme dlouho po uplynutí časového
limitu není to tak tragické s hodnocením jako když přeletíme před. Ale čím letíme déle, tím je
větší riziko, že někde něco nevyjde podle plánu a sníží se nám tím průměrná rychlost.