Stránka 1 z 1

Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 15.10.2011 23:45
od OldaS
Asi špatně chápu co znamená hodnota výška okna při použití otočného bodu typu okno.

Vypozoroval jsem toto chování.
Nastavená výška okna 600, skutečná výška horní hranice okna 700 metrů
Nastavená výška okna 1500, skutečná výška horní hranice okna 1100 metrů

Skutečnou výšku jsem odměřil výškoměrem při průletu horní hranice okna. Výškoměr jsem měl nastavený tak že na zemi ukazoval 300m.

OB typu okno je na místě se zemskou výškou 300 a minimální nastavitelná hodnota QNH je 400.

Vysvětlete mi to prosím někdo.

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 15.10.2011 23:54
od erycP
OldaS píše:Nastavená výška okna 1500, skutečná výška horní hranice okna 1100 metrů
Skutečnou výšku jsem odměřil výškoměrem při průletu horní hranice okna. Výškoměr jsem měl nastavený tak že na zemi ukazoval 300m.
OB typu okno je na místě se zemskou výškou 300 a minimální nastavitelná hodnota QNH je 400.
Vysvětlete mi to prosím někdo.

400m stred okna - 1500m/2 (1500 je vyska, od stredu 750m hore aj dole), takze okno konci v 400+750=1150m a dole je 400-750=-350m pod zemou :mrgreen:

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 15.10.2011 23:57
od ram
QNH je střed okna. Ale v klasických tascích se okno nepoužívá. Condor, bohužel, neumí odlet typu "jen páska".

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 16.10.2011 00:20
od OldaS
Dík za vysvětlení. Jestli jsem to správně pochopil tak pokud bych tedy chtěl použít okno jako pásku s výškou odletu nebo příletu min 100 a max 1000 mám při zemské výšce 300 nastavit QNH okna 700 a výšku okna 600.

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 16.10.2011 00:44
od erycP
OldaS píše:Dík za vysvětlení. Jestli jsem to správně pochopil tak pokud bych tedy chtěl použít okno jako pásku s výškou odletu nebo příletu min 100 a max 1000 mám při zemské výšce 300 nastavit QNH okna 700 a výšku okna 600.

Ano, spravny vypocet - ale urcite lepsie riesenie ako davat tam nerealisticke okno je dat tam napr. sector 180stupnovy a na sector nastavit max/min vysku pozadovanu...

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 16.10.2011 01:21
od OldaS
erycP píše:ale urcite lepsie riesenie ako davat tam nerealisticke okno je dat tam napr. sector 180stupnovy a na sector nastavit max/min vysku pozadovanu...


Ano i to je řešení. U Okna mi vyhovuje že se hlídá i směr průletu a není možné odletět na trať pouhým "líznutím" sektoru z libovolné strany. U cílové pásky to nehraje roli tam se dá předpokládat že každý +/- přiletí na kurzu od posledního OB.

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 16.10.2011 01:47
od erycP
OldaS píše:
erycP píše:ale urcite lepsie riesenie ako davat tam nerealisticke okno je dat tam napr. sector 180stupnovy a na sector nastavit max/min vysku pozadovanu...


Ano i to je řešení. U Okna mi vyhovuje že se hlídá i směr průletu a není možné odletět na trať pouhým "líznutím" sektoru z libovolné strany. U cílové pásky to nehraje roli tam se dá předpokládat že každý +/- přiletí na kurzu od posledního OB.

V reale mas tiez pasku, 10km, a liznut ju mozes odkial len chces :) Okno sa moc nestavaju :P

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 16.10.2011 11:49
od ram
OldaS píše:Ano i to je řešení. U Okna mi vyhovuje že se hlídá i směr průletu a není možné odletět na trať pouhým "líznutím" sektoru z libovolné strany. U cílové pásky to nehraje roli tam se dá předpokládat že každý +/- přiletí na kurzu od posledního OB.


Asi nechápu co myslíš tím "líznutím z libovolné strany". Pokud tam dáš 180° sektor, tak přece je jedna strana sektoru kolmá na trasu k 1.OB. Kdo by odlítával dozadu, nebo někam bokem? To není logické, je to závodní simulátor a každý (až na výjimky) se snaží být co nejrychlejší, takže odlet jiným směrem, než po trase je ztrátový (až na výjimky a pokud tasksetter trochu přemýšlí, tak výjimky nejsou). Dnes rozhodují o umístění i sekundy a každá ztráta může znamenat výraznou bodovou ztrátu (hlavně u GP).
Opravdu bych takovou ftákovinu neřešil. Zajímavější je tvůj předpoklad doletu do cíle :wink: , tady s tebou nemohu souhlasit, někdy je někdo rád, že tam vůbec doletí a z hodně podivné strany :lol: . V reálu se používá doletový cylindr (je možné použít i v Condoru, ale je to vcelku zbytečné, v reálu jde o bezpečnost, tak se snaží co nejvíc rozprostřít "místo dopadu"), takže ani zde není co řešit, píšu to jen jako zajímavost.

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 16.10.2011 17:46
od Václav Kořínek
Okno by bylo dobré tak na cílovou pásku, pokud by se měl dolet udělat podle pravidel GP (tj. páska danné šíře s omezením minimální výšky). Ale na tohle bohatě stačí 180° sektor s omezením.

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 20.01.2012 10:46
od AdaBuk
Na předposlední Medlánecké úloze minulý týden se letěla ta svahovka v Alpách. Startovací sektor tam byl definován s výškou 2300m, ale pro průlet sektorem bylo nutné naklesat tím údolím až na 1800m. Dost mě to zaskočilo, :-o. Nevíte náhodou někdo jak je to možné???

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 20.01.2012 12:15
od ram
Neletěl jsem. Ale nepoužíváš náhodou výškoměr nastavený na QFE? Dnes je to zakázáno a všechny výšky v Condorovi jsou na QNH.

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 20.01.2012 16:01
od erycP
AdaBuk píše:Na předposlední Medlánecké úloze minulý týden se letěla ta svahovka v Alpách. Startovací sektor tam byl definován s výškou 2300m, ale pro průlet sektorem bylo nutné naklesat tím údolím až na 1800m. Dost mě to zaskočilo, :-o. Nevíte náhodou někdo jak je to možné???

Tak ako pisal Radek - ak myslis tento task (http://www.condor-club.eu/showtask/0/?f ... f0da7a3d98) - tak tam bol start v 1800m...
Kód: Vybrať všetko
min. height: 0 m., max.: 1,800 m., angle: 180°, radius: 3,000 m.

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 22.01.2012 00:55
od AdaBuk
Tak to teda vůbec nechápu. QNH je tam standardně a já to neměnil. Takže by to neměl být důvod. 1800 je realná hodnota, když to chci proletět. Ale když se podívám na definici startu, tak tam vidím 2300m.

Re: Nejasnosti při použití otočného bodu typu okno

PoslaťNapísal: 22.01.2012 11:57
od bumper
Já jsem tuhle trať nestavěl, ani jsem to shodou náhod jako jediný let neletěl, ale máš to správně. Chyba nastala asi v tom, že ten start byl nastaven někde mimo to místo kde nakonec byl dán, tím pádem na mapce zůstal údaj 1800, ale reálně bylo 2300, protože start je hozen na kopec a musel bys tím pádem asi odstartovat v některé části toho sektoru pod zemí. Aspoň tak si to teoreticky vysvětluju :)