SlovakiaCE 4.0

Veci čo sa týkajú Condora

Poslaťod Hornet » 19.07.2008 23:01

Ked sme teraz leteli ASK tie pôvodne textury vôbec neboli zlé... (Prosím nebi ma :-)
Obrázok
Obrázok užívateľa
Hornet
 
Príspevky: 718
Registrovaný: 08.05.2006 21:37
Bydlisko: Martin

Poslaťod Cadfael » 20.07.2008 09:00

Ani já tím pořád nejsem moc nadšený. proto se vás ptám, ačkoli vím, že všechna možná řešení nejsou to pravé, každé z nich se víc líbí někomu jinému... mě se to původní ze slovakia3 už vůbec nelíbí, jsou to bílé tečkované homole, ty jsem zavrhl definitivně :) Ta poslední je možná moc výrazná, ale když u toho člověk letí, má dojem skály, a to je pro mě nejdůležitější. Moc ztlumit to nejde, pak se ten efekt ztratí, ale víceméně asi zkusím to, co říká Bumper - trošku zjasnit tmavou a ztmavit světlou... ještě si s tím pohraju.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod GothaR » 20.07.2008 09:48

Tá nová textúra vyzerá lepšie. Momentálne Tatrám chýba iba tá ostrosť vrcholov, ak by sa ti to podarilo nejako vyriešiť, tak by to bolo dokonalé :)
V scenérii Alpi3 tie vrcholy vyzerajú celkom dobre http://www.bmwe34.nl/condor/Alpi3/Shot19.JPG (nehodnotím textúru, ale tvar), čím to je?
Obrázok
Obrázok
GothaR
 
Príspevky: 346
Registrovaný: 09.05.2008 19:02
Bydlisko: Košice

Poslaťod Cadfael » 20.07.2008 10:01

Čím to je... tím jsi mi připoměl moji oblíbenou písničku od No name - hned si ji jdu pustit. Podle mě to je i tou texturou, která ty vrcholy opticky dokresluje - on používá stejné rozlišení meshe jako já, taky z NASA dat a pochybuju že by měl sil to ručně měnit. Myslím že řada těch ostrých hran tam ve skutečnosti není, a je jen z textury. Když jsem hodil ty šutry na Tatry, tak to taky budí dojem, že terén je "členitější", ale problém je, že oni mají textury terénu a u mě je to defaultní šutr, co nekoresponduje s meshem... ach jo, sviňská práce. Ale, abych byl trochu zlomyslný, nechcete si někdo zkusit ten terén "zostřit"? :) Poradím jak! Technicky to svede i idiot, je to absolutně jednoduché ale strašně pracné. Člověk musí jenom asi tisíc čísélek změnit a testovat a změnit a testovat...Po mnoha hodinách trudnomyslnosti na to zapomenete :) Faktem je, že by to asi šlo - stačilo by trochu zvýšit vrcholky, ale hrome, to by bylo nejméně na pár celých dnů práce a to se mě fakt nechce....
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Václav Kořínek » 20.07.2008 11:05

Na tom sreenu je vidět, že ty Alpy jsou stejné jako Tatry. Pěkně "kulaťoučké". Hrany opravdu vytváří jen textura. Otázkou by tedy mohlo být, jestli mít Tatry (a tím pádem celou scenérii) takové, jaké jsou nyní, nebo použít fototexturu. Bohužel, nyní z vlastní zkušenosti mohu říct, že je skoro nemožné naroubovat fototexturu na stávající texturu povrchu. Ikdyž... Miloš je kouzelník :wink:
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod GothaR » 20.07.2008 12:59

No fototextúru ja osobne nechcem, lebo zblízka vyzerá hrozne a ja mám rád svahovanie :) Páči sa mi spracovanie ako v scenérii west swiss a to sa mi zdá rovnaké ako v slovakii, aj keď sú tam asi tiež trochu ostrejšie vrcholy.
Inak k tým číslam: poznám niekoľko programátorov, takže ak je možné aplikovať na všetky čísla random zmenu v určitom rozsahu, potom otestovať, potom zas zmeniť šetky atď, tak by som sa o to mohol postarať. Ručne sa mi to tiež nechce :)
Obrázok
Obrázok
GothaR
 
Príspevky: 346
Registrovaný: 09.05.2008 19:02
Bydlisko: Košice

Poslaťod Cadfael » 20.07.2008 13:02

já jsem bývalý programátor, a věř, že analyzovat trn soubor, najít v něm ty body atp. je podstatně pracnější než to dělat ručně. Opravdu tudy cesta asi nevede, pokud se nenajde nějaký šílený maniak, co by si s tím hrál za dlouhých zimních večerů :) .... Já to nebudu určitě, ale pokud by to někdo zvládl a vypadalo to líp, není problém pak vydat patch s modifikovaným terénem...
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod GothaR » 20.07.2008 13:24

Aha tak...ja som si myslel, že sú nejako pokope. Ja by som sa do toho aj dal, ale teraz mám nejak menej času, ako som očakával, že cez prázdniny budem mať, takže neviem, mohol by som to skúsiť, ale bolo by to na dlho a to by som asi aj zbrzdil tvoj vývoj :)
Obrázok
Obrázok
GothaR
 
Príspevky: 346
Registrovaný: 09.05.2008 19:02
Bydlisko: Košice

Poslaťod Cadfael » 20.07.2008 13:30

Já to myslel tak, protože k těmto experimentům potřebuješ finální trn soubor, že vydám verzi 4, a pokud by to někdo dokázal pak vylepšit, tak v budoucnu verzi 4.1 - není to nijak časově limitované. Teď s terénem pracuji takže to opravdu není možné...
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod bumper » 20.07.2008 14:25

Václav Kořínek píše:Na tom sreenu je vidět, že ty Alpy jsou stejné jako Tatry. Pěkně "kulaťoučké". Hrany opravdu vytváří jen textura. Otázkou by tedy mohlo být, jestli mít Tatry (a tím pádem celou scenérii) takové, jaké jsou nyní, nebo použít fototexturu. Bohužel, nyní z vlastní zkušenosti mohu říct, že je skoro nemožné naroubovat fototexturu na stávající texturu povrchu. Ikdyž... Miloš je kouzelník :wink:


Fototextura jde naroubovat pomerne dobre :) problem je spis v tom, kde tu fototexturu " legalne " najit :) Na ty hory je podle me prave fototextura naprosto paradni vec, viz Alpi 3.0, na to nedam dopustit a muze si o orthech rikat kdo chce co chce. Ty Alpi jsou naprosto paradni uz i v te free verzi. U tech skal se totiz to ortho opravdu vyplati, jak pise sam Cadfael, ono to opticky ty vrcholky zostruje. Ono mozna by stacila i nejaka fototextura skaly, sutraku, nejak to tam prolnout ve vrstve, stejne tak jak jsou vlastne udelany textury pole atd. To by se muselo laborovat.
Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
bumper
 
Príspevky: 831
Registrovaný: 07.06.2006 19:44
Bydlisko: Brno

Poslaťod GothaR » 20.07.2008 16:54

Cadfael píše:Já to myslel tak, protože k těmto experimentům potřebuješ finální trn soubor, že vydám verzi 4, a pokud by to někdo dokázal pak vylepšit, tak v budoucnu verzi 4.1 - není to nijak časově limitované. Teď s terénem pracuji takže to opravdu není možné...
Na anglickom fóre si písal, že to chceš vydať nejak koncom leta, že?
Potom ale už budem mať školu, takže to bude trvať ešte dlhšie, no rád sa na tom budem podieľať.
PS: Ďakujem za tip na Alpy, myslel som si, že existuje iba tá platená verzia :)
Obrázok
Obrázok
GothaR
 
Príspevky: 346
Registrovaný: 09.05.2008 19:02
Bydlisko: Košice

Poslaťod Cadfael » 20.07.2008 17:04

Pokud bys měl chuť to zkusit vylepšit, velmi bych to uvítal. Jsou možné dva termíny - prvních 14 dní v srpnu kdy budu na dovolené, a nebo po vydání scenerie neomezeně... Pokud bys to chtěl zkusit v tom srpnu, muselo by to být cca do 14.8 hotové, abych mohl pokračovat. Díval jsem se na to, a nebude to tak strašné - musí se najít všech cca 100 vrcholů (hřebenů kopců - je jich tam jak psů), a jednu až tři řady výškových bodů na vrcholu kopce ručně zvýšit cca o 100 metrů v řadě podél vrcholu - to by mělo krásně ty kopce zašpičatit. Na obrázku vidíš, jak to vypadá v editoru. Pro každý bod který chceš změnit musíš napsat číslo a umístit ho do matice. Budeš-li se chít do toho pustit, napiš mi přes pm.. dám ti všechny podklady. Vypadá to asi takto, takové šudoku:

Obrázok

Body jsou od sebe cca 90m... Je to snadné, ale trochu k zešílení... :)

Jinak termín vydání zatím uvažuju na přelomu srpna a září, případně konec září, nevím jak to dobře půjde a jak bude mít Honza čas otestovat letiště.. Je tam ještě dost práce.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Václav Kořínek » 20.07.2008 18:30

bumper píše:
Václav Kořínek píše:Na tom sreenu je vidět, že ty Alpy jsou stejné jako Tatry. Pěkně "kulaťoučké". Hrany opravdu vytváří jen textura. Otázkou by tedy mohlo být, jestli mít Tatry (a tím pádem celou scenérii) takové, jaké jsou nyní, nebo použít fototexturu. Bohužel, nyní z vlastní zkušenosti mohu říct, že je skoro nemožné naroubovat fototexturu na stávající texturu povrchu. Ikdyž... Miloš je kouzelník :wink:


Fototextura jde naroubovat pomerne dobre :) problem je spis v tom, kde tu fototexturu " legalne " najit :) Na ty hory je podle me prave fototextura naprosto paradni vec, viz Alpi 3.0, na to nedam dopustit a muze si o orthech rikat kdo chce co chce. Ty Alpi jsou naprosto paradni uz i v te free verzi. U tech skal se totiz to ortho opravdu vyplati, jak pise sam Cadfael, ono to opticky ty vrcholky zostruje. Ono mozna by stacila i nejaka fototextura skaly, sutraku, nejak to tam prolnout ve vrstve, stejne tak jak jsou vlastne udelany textury pole atd. To by se muselo laborovat.

Asi jsi mi nerozuměl... Jde mi o navázání fototextury na současnou texturu povrchu, co používá Miloš. Skloubit je dohromady tak, aby to nebilo do očí. Pokoušel jsem se o to i u Martinových textur a nic pořádného z toho nikdy nevylezlo. Jako nejlepší se jeví Milošova varianta navázání měst na podklad, ale ač je to perfektní, nedokážu si to představit u Tater.
Jak píšeš, muselo by se to udělat ve vrstvách a laborovat a laborovat... S výsledkem nejasným. Já se seru už asi dva měsíce s městy pro Martina a ať udělám cokoliv, okamžitě to jde do koše. Poslední varianta byla "variace" na VFR projekt Brna. Fototextura a osázet trochu hustěji domy. Vzal jsem fototexturu Tokya, nasázel baráky a když jsem si to prohlídnul "ze vzduchu", vymazal. Japonská města jsou podobné horám: je to tolik objektů pohromadě, že nejde udělat "náhražku, poloviční řešení". Tím chci říct, že fototextura Tater s klasickým Milošovým okolím by vypadalo nemastně neslaně.
Ale jak říkám, Miloš je kouzelník a asi by i tohle dokázal vyřešit.
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Cadfael » 20.07.2008 18:37

ne :)

Ale nepodléhej s těmi městy depresi, Václave... Já se s tím trápím už dva roky, a teprve teď je to trošku jakž takž. Je potřeba něčím začít, a určitě to bude lepší než použít pseudoevropské domky nebo scenerie bez měst. Pokud uděláš ty kostky, tak je může Martin usadit, a ty je můžeš postupně vylepšovat - ale už jsou ve scenerii. Navíc ti to jde, jak jsem koukal. Jenomže v určité chvíli je nutno říct "dost", bude další verze a pustit to dál, nikdy s tím nebudeš spokojený, já taky nejsem...

Ještě si říkám, že možná nejlepší je udělat shluk domků bez podkladové textury, ne moc hustý - už tohle vypadá na podkladu dobře. A pak se dá ty kostky zkoušet s podkladem, případně dát obě varianty ať si každý vybere, co se mu víc líbí..
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod bumper » 20.07.2008 19:02

Václav Kořínek píše:... Tím chci říct, že fototextura Tater s klasickým Milošovým okolím by vypadalo nemastně neslaně.
Ale jak říkám, Miloš je kouzelník a asi by i tohle dokázal vyřešit.


Jde pouze o dve veci, vlastnit to ortho a mit chut s tim laborovat, myslim, ze ani jeden bod nyni neni u Cadfaela na poradu dne, takze ja jen tak placam, co by kdyby, ale urcite by to slo udelat. Jasny, ze uplne okata kombinace cisteho ortha na kopce a klasickeho okoli je nesmysl, muselo by se to kombinovat a jak pises, vysledek je nejisty. Ja jsem ted zvedav, jak bude vypadat ta posledni varianta co poslal Cadfael po pripadnem doladeni, treba to bude fajn.
Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
bumper
 
Príspevky: 831
Registrovaný: 07.06.2006 19:44
Bydlisko: Brno

PredchádzajúciĎalší

Späť na Všeobecná diskusia

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia
cron