Condor ve VR přes VR brýle pro mobil

Veci čo sa týkajú Condora 2

Condor ve VR přes VR brýle pro mobil

Poslaťod JBr » 25.12.2018 15:17

Pokud byste chtěli vyzkoušet, jak vypadá Condor ve virtuální realitě a nemáte Oculus Rift ani HTC Vive, ale máte rozumné PC, slušný telefon s Androidem a nějaké VR brýle pro telefon (Google Cardboard nebo jakékoliv plastové, co se dají koupit za pár korun), pár giga místa na disku a chvíli času, můžete zkusit rozběhnout Riftcat a zkusit si Condor ve VR přes něj.

Takže, co je potřeba...

Počítač s rozumným výkonem (hlavně grafika). Mám dva roky starý notebook Dell s i7 a GeForce GTX960M. Pro Rift a Vive je to už aktuálně sestava pod hranicí minimálních požadavků, nicméně Condor v téhle konfiguraci s VR pomocí Riftcatu funguje fajn, s FPS kolem 50.

Další nutnou věcí je mobil s Androidem a obrazovkou s rozumným rozlišením (ideálně full HD nebo větší, ale jde to samozřejmě i na menším rozlišení, jen to nebude vypadat tak hezky). Pokud máte náhodou některé ze specializovaných "mobilních řešení" - Vive Focus, Oculus Go, Samsung Gear VR nebo Google Daydream -- můžete je použít taky, Riftcat je přímo podporuje. V takovém případě se podívejte v Riftcat Help Center na návod pro patřičnou platformu.

A aby to všechno šlapalo ve VR, potřebujete Riftcat. To je aplikace, která se pro SteamVR platformu tváří jako normální souprava pro VR běžící na standardu OpenVR. V kombinaci s mobilní aplikací VRidge na telefonu pak slouží jako VR systém pro "chudé". Aplikace na desktopu zachytává renderovaný obraz, komprimuje ho do videostreamu a ten posílá přes wifi nebo USB na mobil, kde VRidge stream zobrazuje na obrazovce a zároveň pohybové senzory mobilu slouží jako 3DOF tracker, takže funguje otáčení hlavou, naklánění atd. Telefon samozřejmě musí být zasunutý ve VR brýlích, jinak na obrazovce vidíte jen dva obrázky, každý pro jedno oko.

Riftcat není zadarmo, ale pokud ho chcete vyzkoušet, máte 5 minut zkušební limit (10 minut, pokud se zalogujete). Ve vánoční slevě stojí aktuálně 11.99 EUR. Proč ale píšu tenhle příspěvek dneska -- 25. a 26. prosince firma Riftcat dává jako vánoční dárek neomezený herní čas, takže i s trial verzí softu se dá hrát tyhle dva dny bez jakéhokoliv omezení. Pokud se vám to zalíbí, budete si ho muset potom pozítří odemknout jednorázovou platbou (aktuálně těch zlevněných 11.99 EUR). Web: https://riftcat.com/vridge

Budete taky potřebovat: Steam s nainstalovaným SteamVR, aplikace Oculus a Revive.

Jak to rozjet...

Na webovkách Riftcatu si najděte Help Center a projděte (a pusťte si videa) VRidge Basic Tutorial a potom Revive Tutorial - Playing Oculus Rift games with VRidge. Pokud je projdete a budete dělat vše podle nich, měli byste nakonec mít nainstalováné vše potřebné. Lucky's Tale tahat nemusíte, použijte na test Condor a ušetřte si 5 giga :)

Jak spoustit Condor s VRidge...

Na počítači spusťte Riftcat, na mobilu VRidge a propojte je (doporučuju přes USB). V Riftcatu spusťte VR. Od téhle chvíle vám běží čas (5/10 minut). Riftcat spustí SteamVR a na mobilu byste měli za chvilku vidět, že stojíte ve virtuální hale rozhraní SteamVR. Nechte brýle brýlemi a ve Windows v system tray (vedle hodin) najděte ikonku Revive Dashboard. Klikněte na ní pravým tlačítkem a vyberte volbu Inject... Proklikejte se ke Condor.exe a vyberte ho. Tím spustíte Condor v emulaci rozhraní Oculus. Condor naskočí normálně na obrazovce, skočte do nastavení, zaklikněte Oculus Rift a hlavně vypněte MSAA, pokud ho máte zapnuté. Jinak uvidíte jen černou obrazovku. Mirror rendering zapíná renderování i na obrazovku, ale nechte to vypnuté, protože to zbytečně žere FPS. Nastavte si nějaký let a odstartujte ho. Po načtení krajiny se v kokpitu ocitnete už v brýlích. Na obrazovce zůstane loadovací screen.

Pár tipů...

Pokud bude obraz moc pixelovatý, nastavte si v Riftcatu vyšší rozlišení. Já mám na telefonu 1920x1080 a v Riftcatu mám 2560x1440, což je ekvivalent supersamplingu cca 1,33. Obraz v brýlích je pak zobrazen ve správném rozlišení, ale díky tomu, že se zmenšuje z většího originálu, není tak pixelovaný a texty jsou lépe čitelné.

Podle toho jak dobré senzory má váš telefon, začne se po chvíli obraz posouvat na jednu stranu. Jak brzo a jak moc záleží na konkrétním telefonu. Dá se to částečně eliminovat nakalilbrováním senzorů před startem, ale úplně se to odstranit bohužel nedá. Pokud máte TrackIR/FreeTrack, můžete zkusit nastavit v Riftcatu FreeTrack jako trackovací metodu, což by mělo tento problém odstranit. Viz Help Center. Co se dá ale udělat velmi jednoduše, je nastavit si reset zobrazení na nějaké tlačítko joysticku. Když se obraz hodně rozjede, stačí se podívat před sebe a stisknout tohle tlačítko. Obraz se pak zase srovná.

Závěrem...

Rozhodně se nejedná o plnou alternativu Riftu nebo Vive, šíře pohledu je menší, nemáte 6DOF, ale pokud chcete zkusit jak Condor ve VR vypadá, je to nejjednodušší cesta. Taky nejlevnější, protože celé se to dá pořídit ani ne za 500 Kč, pokud už máte nějaké VR brýle pro mobil, tak vlastně jen za cenu licence Riftcatu.

condor_vr.jpg
condor_vr.jpg (338.48 KiB) Zobrazené 688 krát
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
JBr
 
Príspevky: 918
Registrovaný: 07.05.2006 12:07

Späť na Všeobecná diskuze

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia
cron