Stránka 1 z 2

Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 13:43
od JBr
Z našich ér ve V2 budeme mít Blaníka a běžně používané vlečné Z-226 a Dynamica (a méně používanou Wilgu a Super Cub). Vzhledem k tomu, že tvůrci jsou otevření tomu přijmout modely od externích tvůrců, otevírají se možnosti mít nejen nějakou další "naší" vlečnou, ale i kluzáky. Předběžně jsem slíbil Čmeláka jako vlečnou a chtěl bych udělat i nějaký ten kluzák (jeden, dva...). Otázkou je, byl by o ně ale vůbec zájem?

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 16:08
od Martin D.
Jirko, díky za tvou práci.

Jen bych rád řekl, že všichni určitě budou chtít VSO-10, orlíka a tyto "starší" krásné stroje.. ale jak to dopadlo s ASK-13? Nemá výkon a nikdo s tím nelétá. Zamyslel bych se spíš nad výkonnými typy. Shark je pro mě jasná volba. Sám jsem zvědavý kolik lidí bude lítat s Blaníkem až zjistí co je to za oštěp. :twisted: Já sním určitě létat budu, je to srdcovka ale "závodnící" nikdy nebo jen pro srandu.

Je to ale čistě můj subjektivní názor.

EDIT: pokud chceme natáhnout i nové lidi (třeba reálné plachtaře, kteří přes zimu jen blbě civí do monitoru), tak je třeba tvořit novodobé kluzáky. S vosou atd toho mají nalítáno spousta. :wink:

CCC

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 16:23
od Hans
Martine, souhlasím s tebou jako přes kopírák, létal jsem jak VT 25,125,425,Luňáka a další, ale je to tak, jak říkáš, časem by bohužel ležely ladem, takže taky se kloním k Sharkovi, popřípadě TwinSharkovi. podklady jsou nedaleko v Kutné Hoře...

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 16:23
od Cadfael
Máš pravdu, nicméně Orlík a Blaník jsou legendy, se kterými si člověk třeba jen tak pro radost skočí na krátký výlet. Říkal jsem Jirkovi, že Orel být musí a kdyby nevyhrál, tak jako admin zfalšuju výsledky :-) Ten Shark by mohl být také, aby byli šťastní staromilci i závodníci...

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 16:26
od JBr
Na nevýkonný typ máme Grunau Baby :D Blaník lítá pěkně, pár přeletů jsem si na něm už dal a pohoda. Jasně, není to pro blázny, co se honí u Vne, ale snad se najdou i normální lidi, co si prostě chtějí zalítat na pohodu. Pěkně lítá i Cirrus, s tím už jde i trochu tlačit na pilu.

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 16:33
od Martin D.
Blaník je srdcovka. To souhlasím a jak říkám, já s tím létat budu. Nicméně je papírově horší než ASK-13. :wink: A ať si každý sáhne do svědomí, kolikrát kdo letěl s ASK-13 na přelet. :)

CCC

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 16:52
od Cadfael
hele, jasně že s tím nikdo nepoletí závody, ale já třeba bych hrozně rád lítal něco jako byly ty prapůvodní batohy - krátký tásk do dvou hodin podle výkonu blaníka, třeba bez PDA, prostě si jen zaletět a kochat se krajinou, relaxovat.... Plánuju třeba, že si zaletím s Blaníkem Medlánky - Jihlava padesátku, kterou jsem už v reálným světě nestihl... Condor není jenom o závodění, starší pánové mého typu nejsou už tak soutěživí :-) asi to souvisí s hladinou testosteronu a cholesterolu v krvi ... :-)

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 17:01
od Martin D.
JJ, tomu rozumím. Taky chci lítat batoh a kochat se, ale na to bude Blaník. Myslím, že další "pomalolet" není potřeba.

Ale jak jsem psal v první příspěvku. Je to jen můj názor. ;)

CCC

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 17:13
od Cadfael
ono je to svým způsobem pocta těm legendám - já si nedovedu představit třeba sim z druhé války bez spitfire, a u nás Orel a Blaník byly legendy.. Jasně že být nemusí, I ldyž já s ním Jirku otravuju už asi tři měsíce a on ví, že dokud mi ho neudělá, tak s tím nepřestanu :-) Je fajn, že aspoň Jirka uvidí, o co lidi stojí, ať s tím nezmrhá zbytečně spoustu času. Kromě Orla, ten být musí :-) .. ne, žertuju, přežil bych i bez něj, ale já mám k těmto starým letadlům úctu a opravdu je mám rád. Chodil jsem je vždy v Medlánkách obdivovat a docela bych si s nimi chtěl občas zaletět.

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 17:43
od Martin D.
<rejp>My už tady mluvíme o letadlech, které by ve V2 mohli v budoucnu být ale ještě nemáme ani simulátor a bůh ví kdy bude. :( :? </rejp>

CCC

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 17:45
od Skymartas
Na Orlíčka i na Vosu mám krásné vzpomínky, bylo by krásné je v Condorovi mít, ale vztah k těmto strojům máme pouze my v Cz. Moje volba je Shark, i když nový Twin Shark by také zasloužil pozornost.

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 18:25
od JBr
No, ono byste se divili, jaké různé obskurní dřevěné hrůzolety z Anglie a podobných zemí mi byly nabízeny na udělání, když jsem zmínil, že bych se pustil do nějakého kluzáku...

Já samozřejmě chápu touhu mít co nejvýkonnější stroje, na druhou stranu jsem z aeroklubu, který stojí na Blaníkách a Vosách, nic lepšího nemáme. Jen čas od času se objaví ASK-21, ale to jen kvůli akrobacii. Takže pro mě mít Blaníka a Vosu (potažmo Cirrus, který je výkonově jen o kousek lepší) je tak akorát. Nepotřebuju DG-1001...

A myslím, že by lidi závodili i s Blaníkama, když by se udělala rozumná soutěž s kratšími tasky. Však v reálu se s nima taky závodí, i s Vorlama.

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 19.02.2018 23:01
od ram
Hlasoval jsem pro Šohaje. Proč? Myslím, že má z našich větroňů ten největší význam. A pak... třeba by se dřeváky trochu chytly a bylo by zajímavé srovnání třeba s Olympií, nebo i starší DFS Weihe. On je pro mne třeba Orlík srdcovka se kterou by mi nikdy nebylo dopřáno lítat, protože se do něj prostě nevlezu a nikdy jsem do něj nevlez, snad jen do šestnáctky a to ještě bez padáku... Jenže... Orlík má dost nešťastné rozpětí 16m, není jej moc kam zařadit... Proč se masově vyráběla zrovna tato varianta netuším, když na MS v South Cerney byli naši s Vt-15 Standart, což byla 15m varianta právě Orlíka... Vždycky mám rád víc variant, možnost volby, srovnání s konkurencí. Proto Šohaj. A Condor o tom závodění vždy byl a je, ať se to někomu líbí, nebo ne. Na kochání se krajinou jsou tu jiné simy, sice letový model stojí za prd, ale scenérie jsou hezčí. A proč si nezalítnout soutěž jen tak pro radost, nemusím přeci bojovat o první příčky, ale to srovnání může být pro každého zajímavé... :wink:

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 20.02.2018 00:18
od alf
Zdravím Vás,
jakse blíží vydání V2,tak nějak mi vyprchává nadšení.
Z balíčkové volby Antares 18S, Blaník L-13, Diana-2, Duo Discus XL, Genesis 2, Grunau Baby, Standard Cirrus.. je pro mě šlápnutí vedle Grunau Baby a Antres s Genesis neznám vůbec, nevím, jestli si k nim vybuduji nějaký vztah. A další připravované 4 stroje za nějakých 1400Kč ? No žádná sranda. Nemám představu, jak je složité zabudovat již "funkční" větroně, ale snad to není takový problém. Rozhodně bych přivítal balíček cca 8 větroňů za cca 500 Kč nebo více balíčků. Starý balíček měl dost povedený výběr.
Jinak výběr se určitě bude lišit podle toho, co člověk od Condora očekává. Někdo se chce "povozit", někdo chce letět průměrem 150km. Tady se ale maže výhoda lepšího stroje proti soupeřovi, protože ten ho má taky, tak za mě ty super výkonné větroně ani nemusí být. Ale klidně vývojáři můžou nakreslit nějaké UFO, které poletí 300 s nulovým opadáním.
Přivítal bych Blaník, Orlík, VSO, Šohaj, Libelle, ASW19, Discus, Nimbus a něco z rychlíků Ventus 18m a ASG29. Z nového je Cirrus a Duo Discus ok, Diana bude asi zajímavá. Z připravovaných bych zkusil JS1. Ale vhodných kandidátů je určitě celá řada, napadá mě ještě Pirat.

Re: Československá letadla do V2

PoslaťNapísal: 20.02.2018 10:05
od alf
Je mi jasné, že se musejí udělat znovu. Nemám představu, jestli to to je 100 hodin práce nebo 50. Tak šup, šup do práce, variabilita rozhodně zvýší atraktivnost a i nějaký peníz přinese.