To je spešl vzchytávka téhle verze postavené speciálně pro NASA - svislé stabilizátory pro posílení směrové stability.
Provozovány jsou dva kusy 747SCA - N905NA parkuje většinou na KMZJ v Arizoně, N911NA na Edwards.
Oba jsou postavené na základě B747-100 a jsou téměř identické - liší se pouze počtem okýnek na horní palubě za kabinou pilotů (905 - dvě , 911 - po pěti na každé straně ... )
Už samotný letoun tvoří značné turbulentí proudění, když se na jeho trup přidá raketoplán jsou tyto turbulence ještě znásobeny a velmi negativně ovlivňují okolní letecký provoz (ostatně jako každé nestandartně veké letadlo (C-5, A380) ). Raketoplán na trupu také působí na směrovku (zakrývá ji) a také na celkovou stabilitu stroje.
NASA prováděla na Edwards testy působení turbulencí jak na samotný letoun, tak i na ostatní letecký provoz a na základě těchto testů byl zkonstruován ten laminátový kryt, kterým se zakryje zadní čast raketoplánu - tím se tvorba turbulencí zredukuje - a k posílení směrová stability letounu byla namontována na konce výškovky právě ta dvojice svislých stabilizátorů.