Iniciály z podrobného plánu letu

Lowland Cup, Speedbattle a i.

Iniciály z podrobného plánu letu

Poslaťod N31 » 09.05.2010 12:09

Zdravím,chtěl bych někoho z vás poprosit,zda mi můžete vysvětlit co znamenají tyto názvy:mCR,mIAS,nLIFT a Detour%.Děkuji.
N31
 
Príspevky: 100
Registrovaný: 13.04.2010 13:50
Bydlisko: Dvůr Králové n.L.

Re: Iniciály z podrobného plánu letu

Poslaťod erycP » 09.05.2010 12:36

D32 píše:Zdravím,chtěl bych někoho z vás poprosit,zda mi můžete vysvětlit co znamenají tyto názvy:mCR,mIAS,nLIFT a Detour%.Děkuji.

mCR - spriemerovane stupanie pri toceni (priemer stupani v tasku)
mGN - gliding number - pomer odklzanych km na 1000 nastupanych metrov
mIAS - indikovana rychlost (to co je na budiku, priemer z klzavych casti tasku)
nLift - pocet kruzeni (toceni stupakov)
AltLift - nastupanych metrov na jeden stupak
Detour% - percentualne kolko percent viac odletene (ak ma task 100 km a ty klukcujes a urobis 110km. detour je 110%)
Obrázok užívateľa
erycP
Site Admin
 
Príspevky: 1900
Registrovaný: 27.05.2008 17:06
Bydlisko: Nitra

Poslaťod alf » 09.05.2010 13:37

Díky, taky jsem měl v těch číslech chaos. Jen mě zaráží +- stejné přeskokové rychlosti a klouzák se hodně liší. Čím to může být? A to jsou čísla za celý let nebo jen od startu? :roll:
Obrázok užívateľa
alf
 
Príspevky: 253
Registrovaný: 10.10.2009 20:42
Bydlisko: Šumperk

Poslaťod erycP » 09.05.2010 13:40

alf píše:Díky, taky jsem měl v těch číslech chaos. Jen mě zaráží +- stejné přeskokové rychlosti a klouzák se hodně liší. Čím to může být? A to jsou čísla za celý let nebo jen od startu? :roll:

Hodnoty od startu tasku, a lisit sa mozu cisla... detour, niekto viac delfinuje a dobera metre aj tam... potom uz len porovnat IGC konkretne a zistit dovod, kto je preco lepsi ;)
Obrázok užívateľa
erycP
Site Admin
 
Príspevky: 1900
Registrovaný: 27.05.2008 17:06
Bydlisko: Nitra

Poslaťod GothaR » 09.05.2010 14:14

Môže to byť aj množstvom vody, prípadne nastavením klapiek :)
Obrázok
Obrázok
GothaR
 
Príspevky: 346
Registrovaný: 09.05.2008 19:02
Bydlisko: Košice

Poslaťod DaggyMAC » 09.05.2010 15:44

A tiež aj štýlom letu a udržiavanie v točení vetroň tak, aby nedriftoval a neskĺzaval po krídle. Prudké pohyby kormidiel tiež spomaľujú ak sa chceme hrať na perfektný let.

Inak tie klapky: aká je metodika točenia s klapkami? Pre preskoky sú pre rôzne výchylky klapiek rôzne intervaly rýchlostí, ale pri točení mám klapky pre danú rýchlosť ktorou krúžim, alebo o čosi viac vysunuté?
Obrázok
Obrázok užívateľa
DaggyMAC
 
Príspevky: 166
Registrovaný: 09.03.2009 19:17
Bydlisko: PB

Poslaťod erycP » 09.05.2010 17:06

DaggyMAC píše:A tiež aj štýlom letu a udržiavanie v točení vetroň tak, aby nedriftoval a neskĺzaval po krídle. Prudké pohyby kormidiel tiež spomaľujú ak sa chceme hrať na perfektný let.

Inak tie klapky: aká je metodika točenia s klapkami? Pre preskoky sú pre rôzne výchylky klapiek rôzne intervaly rýchlostí, ale pri točení mám klapky pre danú rýchlosť ktorou krúžim, alebo o čosi viac vysunuté?

niektori tocia az na L-andingovych, ja vzdy na najvyssich, teda o stupen nad pristavacimi klapkami ;)
Obrázok užívateľa
erycP
Site Admin
 
Príspevky: 1900
Registrovaný: 27.05.2008 17:06
Bydlisko: Nitra

Poslaťod valajda » 09.05.2010 19:50

mně se u ASW taky osvědčilo nastavení klapek 5, tedy jedno před L, ale rychlost držet na těch 115-120 (tomu odpovídá 3B,tuším) :)
To mGN mě taky zarazilo, letěli jsme s BADem skoro po stejné trase, jen on točil víckrát, do mého záseku na konci i stejně rychle. Je to ale logické, když k prolétnutí trasy potřeboval o 973 nastoupaných metrů míň... :roll:
Obrázok
Obrázok užívateľa
valajda
 
Príspevky: 790
Registrovaný: 04.01.2007 19:24
Bydlisko: Praha


Späť na Plachtárske súťaže online

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia
cron