Stránka 1 z 4

Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 02.04.2012 14:27
od erycP
Obrázok

Máme pro vás další sobotní polítaní - soutěž se šesti soutěžními dny, kde sa utkají v "retro" souboji staré nádherné větroně let šedesátých ASW-15 a Libelle. Domovským letištěm bude Paterzell v Německu. Létat se bude na zbrusu nové scenérii - Austria SE - kterou speciálně pro tuto soutěž pro nás připravil a vydal Miloš "Cadfael" Koch. Děkujeme mnohokrát, Miloši!

Délka tasků bude nad 200 km, létat se bude bez povoleného PDA, start serveru bude vždy ve 20:00 CEST. Do celkových výsledků se bude počítat všech šest tasků. Více podrobnějších informací najdete v pravidlech. Pozorně si zvolte typ větroně v registraci - s tímhle typem musíte odletět celou soutěž!


Web súťaže: http://retrocup.virtualsoaring.eu/

PS1: Prvý a jediný oficiálny tréning bude v sobotu 14. apríla/dubna 2012.
PS2: Vlákno k scenérii nájdete tu: viewtopic.php?f=2&t=1131

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 02.04.2012 15:21
od Doggy
Pekna retro graficka uprava :wink:
Scenerka uz standardne paradna.
Uz len rezervovat si sobotne vecery

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 02.04.2012 21:46
od erycP
Doggy píše:Uz len rezervovat si sobotne vecery

Standardne plati - ak ti to nejaku sobotu nevychadza, staci hodit email a vieme pustit speci extra server cez tyzden (pred hlavnym sobotnym letom) - ale zas nie letiet kazdy task mimo soboty... Ale chapeme, ze sa neda vsetky kazdu sobotu, takze je tu aj taka moznost... Napr. uz prvy den ide Jirka Adam chlastat niekam, tak poleti pred sobotou, vsak Jirko? :mrgreen:

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 02.04.2012 23:32
od Jura
Tak, tak, Eriku. Jen nejedu chlastat ale vzdělávat se. :wink:
No, a při té příležitosti . . .

Lítám termiku, hory, při velké turbulenci, střídám Libellku a ASW15 a pořád se nemůžu rozhodnout s čím poletím. :?

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 02.04.2012 23:59
od erycP
Jura píše:Lítám termiku, hory, při velké turbulenci, střídám Libellku a ASW15 a pořád se nemůžu rozhodnout s čím poletím. :?

Tak potom musis zmontovat Libelle-15 :mrgreen:

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 03.04.2012 10:01
od Jura
:lol: :lol: :lol: Že mě to nenapadlo! :lol: :lol: :lol:

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 07.04.2012 10:10
od ladis
Super!!! Diky panove! 8)

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 10.04.2012 19:12
od jirka
no to zase bude mazec :P

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 15.04.2012 16:29
od alf
Super trening, i když jsem to píchl do lesa. Pěkná scenérka, kopce, už se těším na závody. A ty letadla s vodou jsou superbrusy. Zase nás čeká skvělých 6 sobot, díky za ně.

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 22.04.2012 12:32
od Cadfael
musím se podělit o zážitky z prvního dne. Až ke konci předposledního legu se mi letělo pěkně, trochu jsem kritizoval scenerii :) , ale bylo to fajn. Jakmile jsem se dostal k těm jezerům, tak začala krize. Nebyl jsem schopen vytočit jediný stoupák, přelétával jsem od jednoho k druhému, myslím že jsem byl i v Mnichově, ale byl jsem tak rozzuřený, že to nevím jistě :-) Začal jsem nenáviděl Condora, částečně sebe jaký jsem idiot, a vážně zvažoval, že se na Condora vykašlu. Naprostý pocit bezmoci. Nějak jsem se v hluboké noci doplazit k poslednímu otočáku a uvědomil jsem si, že debil celou dobu zkouším točit stoupáky s trimem naplno vpřed :mrgreen: To mi dalo jisté vodítko, proč už půl hodiny nejsem schopen nic nastoupat. Na posledním legu jsem jen rezignovaně letěl a bylo mi všechno jedno, říkal jsem si, že s tím cestou někde praštím, až nakonec zbytek vůle zvítězil nad depresí, vytočit jsem posledních pár metrů a praštil s tím na letišti, kde na mě trpělivě čekal chudák Erik (to jediné mi trochu dodalo chuť do života). Ještě jeden takový let a dám se na zahradničení nebo na lupičské řemeslo, to je míň stresující...

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 22.04.2012 14:02
od Jura
jirka píše:no to zase bude mazec :P


A byl! :lol: :lol: :lol:

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 22.04.2012 19:24
od jirka
taky že byl po prvním otočáku ,ja nalítl na zavětrnou stranu a to byl začatek konce ,přede mnou samej rozpad a za hřebenem samej mrak ,no nenaštvalo by to :evil: .No a potom už jen vyhledat políčko

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 22.04.2012 20:46
od Roman Nehoda
Zdravím všechny kolegy piloty, ať už skutečné či ty virtuální,

po přečtení pár ohlasů z prvního dne se mi trochu ulevilo...ale stejně jsem zatím levej...byl to můj druhý závod v Condorovi, hodně jsem přečetl, zkouším, trénuji a přesto jsme uletěl cca 43 km. K prvnímu otočnému bodu to šlo, pak už jsem nic nenašel a i když jsem se snažil co to šlo, nezbylo mi než přistát...

Pokud by jste byli chlapci ochotní rád by jsem vám položil pár zásadních otázek, které mě tíží:
- mým cílem je v první řadě účast a doletět do cíle, vyšší cíle co se týká pořadí snad pak budou následovat...
- zvolil jsem ASW15...létá se mi s ní dobře...podle vás mám letět s vodou nebo bez ní a případně pokud vodu ano - kolik...plnou nebo méně?...
- jakou rychlost mám udržovat ve stoupáku spíše nižší nebo vyšší (např. 80 nebo 120) ?...
- pod jakou výšku bych neměl klesnout při takto dlouhých letech?...
- před letem si dělám do vytištěné mapy přípravu...směr, vzdálenost, směr větru, výškové poměry...mám problém se zachycením stoupáku...je to tak, že se nachází na návětrné straně mraku? (např. když fouká vítr zprava je na pravé straně mraku?)...

To by asi pro začátek stačilo...bude vděčný za každý váš postřeh a malou pomoc...letu zdar

[url=http://retrocup.virtualsoaring.eu]
Obrázok[/url]

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 22.04.2012 21:05
od alf
Také já jsem v prvním dnu provedl několik nepředností, a tak jsem dostal neděleno 10 minut. Odlétal jsem z mraku, který nebyl úplně nejvýš. Nasadil jsem kurz k novému, který se udělal na trati a přilítl do stoupáku, kde už na mé úrovni byly tři letadla. Po pár otáčkách jsem dostal ránu od Panova a raději jsem pokračoval k 1.OB. A jako na potvoru mi odpadlo adsl ( O2 je asi dobrá firma - kdyby mělo vykuněné prase pevnou, tak se tam hned dám http://www.youtube.com/watch?v=RtN4ns96ETc ), tak jsem letěl dál sám. Po otočení jsem na svahu čekal naviják a ten nějak nepřicházel. Tak jsem vytočil pár metrů, abych se dostal na vyšší svah, vrátil se cca 1 km, kde byl stoupák daleko lepší. Vytočil jsem lehce nad svah a letěl po hřebenu až k 2.OB. 5km před ním se udělal nový mrak, ale nedokázal jsem odhadnout, jestli je už za svahem nebo před. Proto jsem zvolil starší mrak, tam nabral nějaký metry a přeskočil pod ten nový. Ten mě vytáhl do 2600, otočil jsem a nastal problém. Přesně v kurzu nic, mohl jsem si vybrat, zda půjdu 20 stupňu vpravo nebo vlevo. Líbilo se mi to víc vpravo, byl jsem si vědom, že mě to bude ještě snášet. Cestou jsem měl snahu delfínovat, ale většinou jsem nic netrefoval a celá polovina 3.legu byla nějaká divná. A jak to tak bývá, kdybych letěl ve správném kurzu, tak tam naskakovaly mraky jak divý a já byl vpravo. V tomto úseku jsem asi i hodně ztratil, Mnichov byl na dohled, od jezera pak to bylo celkem v pohodě. Ale celý 3.leg jsem měl problém se správně ustředit, nějak jsem nevěděl, kde ten komín je. Za jezerem na mě blikalo letiště, chvíli jsem k němu letěl, než jsem si uvědomil, že tudy cesta nevede a udělal opravu ke správnému. Po otočení jsem něco málo dobral, nechal si 100m raději rezervu, abych to zase neposlal do lesa a hurá domů.
Škoda celkového detouru 21 km, mohlo to být možná krapet lepší.

Re: Retro Cup: Libelle vs ASW-15

PoslaťNapísal: 22.04.2012 22:02
od erycP
Roman Nehoda píše:- zvolil jsem ASW15...létá se mi s ní dobře...podle vás mám letět s vodou nebo bez ní a případně pokud vodu ano - kolik...plnou nebo méně?...
- jakou rychlost mám udržovat ve stoupáku spíše nižší nebo vyšší (např. 80 nebo 120) ?

Obidve otazky spolu suvisia - rychlost v toceni zalezi od velkosti zataze - cim viac vody, tym rychlejsie tocit. A samozrejme aj od sirky stupakov, cim je stupak uzsi, tocis vacsi naklon, takze aj rychlost tocenia znova rastie. Skus si dat trening, ten samy task (FPL je k dispozicii v briefingu pri vysledkoch prveho dna). Bez vody a taky stredne siroky stupak skus tocit s ASW15 tych 80-90 km/h, s plnou vodou 90-100 km/h. A oplati sa pozriet aj polaru v Condore (tam kde nalievas vodu), pekne vidno pri akej rychlosti ma dany glider minimalne opadanie.

Vodu odporucam vzdy naliat plnu - vzdy ju mozes vypustit, ak by stupania boli slabe.. Ale nabrat po starte uz nemozes.

Roman Nehoda píše:- pod jakou výšku bych neměl klesnout při takto dlouhých letech?...

Nielen pri dlhych, ani pri kratkych :) Hodne to zalezi, aky vysoky teren mas pod sebou, ci tam je svah, rovina... Najlepsie je urcit si, kolko metrov pod zakladnu sa budes "spustat". Ak su napr. zakladne v 2500, povedat si ze zacnem tocit napr. 1900m minimalne. Ak by sa ti mrak rozpadol, vzdy mas dostatok vysky najst si dalsi mrak a nedat pole.

Roman Nehoda píše:- před letem si dělám do vytištěné mapy přípravu...směr, vzdálenost, směr větru, výškové poměry...mám problém se zachycením stoupáku...je to tak, že se nachází na návětrné straně mraku? (např. když fouká vítr zprava je na pravé straně mraku?)...

Pozrel som si tvoje IGC, a asi si mal ten vietor nejako zle nakresleny, po TP1 si sa hodil presne do zavetria az po zem... Odporucam si dat treningovy task este raz a kludne si k tomu zapni PDA a aj thermal helper - aspon uvidis, ako a kde funguju mraky a stupaky a taktiez ako to kde fuci a a ako funguje svah...

cus,
Erik