AAT Tasky

Lowland Cup, Speedbattle a i.

AAT Tasky

Poslaťod M.Svozil » 03.11.2006 13:07

Vzhledem k tomu, že na neděli je vyhlášen v Sierra Hotel Racing League AAT task a zachytil jsem, že se pár lidí zajímalo o to, jak se to vlastně letí, tak jsem si o tom něco zjišťoval...
Podrobnosti zde: http://www.gliderracing.com/forum/default.aspx?g=posts&t=188
Obrázok Obrázok
M.Svozil
 
Príspevky: 1666
Registrovaný: 18.09.2006 12:49

Poslaťod Thomas » 04.11.2006 20:17

AAT- let přes určené prostory, na závodech se používá výraz Speed task. Tratě jsou konstruovány obdobně, jako klasické přelety, jen otočné body, nejsou body, ale prostory (třeba cylindr) s průměrem 30km, klidně i více. Úloha je omezana časem na trati. Smyslem je uletět v tomto čase co nejvíce kilometrů, s co největší rychlostí. Důraz je dán na rychlost. Pro lepší představivost si představte trať jako znáte z Condora a na místo otočných bodů budou jakési válce (prostory), které musíte alespoň jednou během letu, pěkně v předem daném pořadí, navštívit. Pokud jsou v daném prostoru dobré podmínky, můžete zaletět až na vzdálenou vnitřní hranici tohoto prostoru a tím naháníte kilometry. Pokud podmínky nejsou, můžete do něj jen čuchnout a mazat do dalšího prostoru. Důležitý je však čas na trati! Není lehké zaletět trať přesně na čas a skloubit hodně kilometrů a hlavně slušnou rychlost na trati dohromady.
Není lehké pochopit smysl AAT/speed tasků pro real piloty, natožtak pro ty, kteří nikdy ve větroni neseděli. Některé plachtařsky velmi vyspělé země požadují po mezinárodní plachtařské komisi zrušení létání rychlostních úloh na mezinárodních závodech, protože jejich piloti nechápou, jak Speed task létat....

Doufám, že AATéčka se podaří vývojářům implementovat do verze V2. Hodně by to létání okořenilo. Já se na Speed tasky hodně těším.
Obrázok
Obrázok užívateľa
Thomas
 
Príspevky: 97
Registrovaný: 16.05.2006 13:47
Bydlisko: malebné Slovácko - CZ

Poslaťod M.Svozil » 09.11.2006 05:53

Obrázok Obrázok
M.Svozil
 
Príspevky: 1666
Registrovaný: 18.09.2006 12:49

Poslaťod Cadfael » 13.01.2007 21:52

Dobře. Tak je-li let určený na 2 hodiny, znamená to, že není nutné doletět do cíle, ale nejlepší je po nich okamžitě přistát, aby se člověku nezačalo horšit scóre?
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod M.Svozil » 13.01.2007 22:42

...doletět je lepší v každém případě. Idealní je za ty 2 hodiny obletět co největší vzdálenost a hlavně nedoletět pod 2 hodiny!!!

http://www.sierrahotelracing.com/Assign ... 20Task.htm

tady je to i s obrázky. Na SHRL to lítáme dost často a má to něco do sebe :wink:
Obrázok Obrázok
M.Svozil
 
Príspevky: 1666
Registrovaný: 18.09.2006 12:49

Poslaťod Cadfael » 13.01.2007 22:46

A co v případě, že se teoreticky dostaneš do "cíle" na letiště dříve než za dvě hodiny, ten čas se počítá do přistání? Přece u tohoto tásku není klasický cíl, nebo ano? Všichni ulétnou rozdílné vzdálenosti...
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod M.Svozil » 13.01.2007 23:00

Příklad:
Když uletíš 100 km za 30 min a min. čas je 60 min., tak tvoje průměrná rychlost je pouze 100 km/h a ne 200 km/h, protože jsi v cíli o půl hodiny dříve.
edit: Cíl je klasický..
Obrázok Obrázok
M.Svozil
 
Príspevky: 1666
Registrovaný: 18.09.2006 12:49

Poslaťod Cadfael » 13.01.2007 23:04

to jsem potřeboval vědět, jinak to je myslím jasné... teoreticky. Prakticky to bude zajímavé... 8)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Chose » 14.01.2007 00:12

A co když vyletím z prostoru na té vzdálené hranici :?:
Obrázok užívateľa
Chose
 
Príspevky: 11
Registrovaný: 03.12.2006 18:19

Poslaťod M.Svozil » 14.01.2007 01:09

...tak to ničemu nevádí, akorát vzdálenost se počítá do konce sektoru, jestli za ním nalítáš dalších 30 km, je tvoje věc, akorát to asi bude mít vliv na průměrnou rychlost :wink:
Obrázok Obrázok
M.Svozil
 
Príspevky: 1666
Registrovaný: 18.09.2006 12:49

Poslaťod Václav Kořínek » 15.01.2007 08:38

Nedá mi to a proto další otázka. :wink:
Nepočítá se vzdálenost tak, že se započte vzdálenost jednotlivých legů od VBT k hranici sektoru, leg od hranice sektoru k dalšímu sektoru a od posledního sektoru do cíle a k tomu uletěná vzdálenost v sektorech?
Díval jsem se na výsledky a prohlížel si IGC v SeeYou a vycházelo by to takhle...
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod bodlinka » 15.01.2007 09:37

Václav Kořínek píše:Nedá mi to a proto další otázka. :wink:
Nepočítá se vzdálenost tak, že se započte vzdálenost jednotlivých legů od VBT k hranici sektoru, leg od hranice sektoru k dalšímu sektoru a od posledního sektoru do cíle a k tomu uletěná vzdálenost v sektorech?
Díval jsem se na výsledky a prohlížel si IGC v SeeYou a vycházelo by to takhle...


Počítání vzdálenosti při AAT je popsáno v Annexu A, kapitola 6.3.2 (ke stažení zde: http://www.plachteni_hronov.websnadno.cz/index.php?menu=8)


(iv) Ve všech případech se do Bodované vzdálenosti započítává každý určený prostor, ve kterém je platný fix, zaznamenaný Letovým zapisovačem GNSS a který znamená nejlepší celkovou Bodovanou vzdálenost.


Tzn. v každém prostoru se vezme jedna pozice z dráhy letu, při které bude mít pilot největší celkovou bodovanou vzdálenost.
Obrázok
bodlinka
 
Príspevky: 240
Registrovaný: 02.06.2006 11:10
Bydlisko: Chrudim a LKZM

Poslaťod Václav Kořínek » 15.01.2007 11:52

Kapišto.
Už jsem to vyjel i v SeeYou. Jak jsem psal - bída s nouzí.
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec


Späť na Plachtárske súťaže online

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia
cron