Tips & Hints alebo ako nebyť posledný :-)

Lowland Cup, Speedbattle a i.

Poslaťod Cadfael » 14.07.2006 10:25

Nikdy nestuduju ftr od ostatních - kazí mi to chuť k jídlu :)
Ale faktem je, že nový model počasí v patch 9 přinese změny k lepšímu a bude to mnohem realističtější. Ta vlna je fakt nepříliš neálná, jak jsem sledoval diskuze okolo toho.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Jarouš » 14.07.2006 10:34

Cadfael píše:Nikdy nestuduju ftr od ostatních - kazí mi to chuť k jídlu :)
Ale faktem je, že nový model počasí v patch 9 přinese změny k lepšímu a bude to mnohem realističtější. Ta vlna je fakt nepříliš neálná, jak jsem sledoval diskuze okolo toho.


To jo, včera jsem nevěřil vlastím očím, ručička zaseklá v ciferníku a ustálené stoupání 8m ... navíc v místě, kde bych to ani moc nečekal ...

Už jsem letěl v reálu vlnu několikrát, nikdy ale ne ve vysokých horách jako Alpy atd. Například v Liberci se dá při větru 25-30 km/h a slušné konstalaci větru lítat vlna se stoupáním 2-3m/s, což např. vzhledem ke včerejšímu Tasku +- odpovídá ... o ostatním můžu jen polemizovat ...

Nezapomenu na paragány, kteří se nechali do vlny vyhodit a po otevření padáku jim trval sestup 45 min :lol: ! Ovšem nechtěl bych být pod tím kapesníkem po tom, co prolítávali rotor ...
Jarouš
 
Príspevky: 341
Registrovaný: 22.05.2006 21:35
Bydlisko: Úvaly

Poslaťod Lukáš Jiřičný » 14.07.2006 10:39

Jarouš píše: Například v Liberci se dá při větru 25-30 km/h a slušné konstalaci větru lítat vlna se stoupáním 2-3m/s...


O tom jsem slyšel, na Ještědském hřebenu, někde nad Vratislavicemi... :wink:
Obrázok užívateľa
Lukáš Jiřičný
 
Príspevky: 283
Registrovaný: 10.05.2006 08:10
Bydlisko: Chrastava - Liberec, ČR

Poslaťod tempest9 » 14.07.2006 10:47

Áno, bol to naozaj skvelý pocit pri doklze, keď na rýchlomeri máš 230 km/h a na integrátore +2,1 m/s. Skoro ako perpetum mobile.
tempest9
 
Príspevky: 18
Registrovaný: 15.06.2006 15:31

Poslaťod Jarouš » 14.07.2006 10:56

Lukáš Jiřičný píše:
Jarouš píše: Například v Liberci se dá při větru 25-30 km/h a slušné konstalaci větru lítat vlna se stoupáním 2-3m/s...


O tom jsem slyšel, na Ještědském hřebenu, někde nad Vratislavicemi... :wink:


:) jo jo, pár fotek ze zbírky:

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Jarouš
 
Príspevky: 341
Registrovaný: 22.05.2006 21:35
Bydlisko: Úvaly

Poslaťod xstanda » 14.07.2006 11:38

Probíralo se tu delfínování,svahy..., o vlně se tu taky občas mluví ale zatím nevím co to je, jak vzniká...

Díky.
xstanda
 
Príspevky: 75
Registrovaný: 20.06.2006 12:50
Bydlisko: Vysočina

Poslaťod Jarouš » 14.07.2006 11:48

xstanda píše:Probíralo se tu delfínování,svahy..., o vlně se tu taky občas mluví ale zatím nevím co to je, jak vzniká...

Díky.


Ahoj,

vlna je laminární stoupavé proudění, tedy z vlastní zkušeností opravdu absolutně bez turbulence, které vzniká za teréními nerovnostmi typu dlouhého, nejlépe plynulého hřebenu, na který fouká nejlépe kolmo konstantně silné proudění vzduchu.

Tak že ze strany, která je nafoukávaná funguje svah a za svahem (podle síly větru i několik kilometrů) ve výšce hřebenu a nad ním vlna. Vlna se netočí, ale chová se v ní jako na svahu, neb má pruřez stoupání podélný, jako při svahování. Pokud existuje ten den oblačnost, vlna v ní často vytvoří čistý "otvor" kde na vzdálenější straně od pohoří vzníka masa mraků, kde je síla stoupání nejsilnější ... sranda nastává, pokud jste nad mraky, vlna zhasne a otvor se uzavře .. pak následuje sestup dle IFR :lol: !

JP

JP
Jarouš
 
Príspevky: 341
Registrovaný: 22.05.2006 21:35
Bydlisko: Úvaly

Poslaťod xstanda » 14.07.2006 12:17

... sranda nastává, pokud jste nad mraky, vlna zhasne a otvor se uzavře .. pak následuje sestup dle IFR :lol: !



Jak se pak hlídá horizont? :shock:
xstanda
 
Príspevky: 75
Registrovaný: 20.06.2006 12:50
Bydlisko: Vysočina

Poslaťod falkon » 14.07.2006 12:30

xstanda píše:Jak se pak hlídá horizont? :shock:

Nad mrakmi podla horizontu mrakov, v mrakoch ti to je aj tak jedno a pod nimi uz klasicky
:lol:
falkon
 
Príspevky: 292
Registrovaný: 08.05.2006 11:45

Poslaťod Jarouš » 14.07.2006 12:31

xstanda píše:... sranda nastává, pokud jste nad mraky, vlna zhasne a otvor se uzavře .. pak následuje sestup dle IFR :lol: !



Jak se pak hlídá horizont? :shock:


Pouček je několik, zatím nejmíň osvědčená a dost nebezpečná je metoda, že letíš rovně a zapřeš si lokty o bord, aby si nevychýlil řízení a hlídáš si rychlost. Ze zkušenosti ... vždy začne letoun rotovat :)!

Tak že se používá jakýkoliv ustálený bezpečný letový prvek pro rychlé vytracení výšky. To je uvedení letounu do vývrtky (pokud to není letoun, u kterého není vývrtka stabilní) kde opět vše v kokpitu zapřeš :D a propadneš zkrz oblačnost, pod níž vývrtku vybereš. Nebo vytáhneš naplno brzdy a letíš téměř střemhlav. Při plně vytažených brzdách u většiny letadel nepřekročíš maximální rychlost (to si zkus i v Condoru ... :lol: )

Každopádně je to dost nemilý zážitek a metodika je taková, že by si neměl nechat k tomu dojít, vývoj oblačnosti pozorovat a zavčasu proklesat pod mraky ... teoreticky :wink: .
Jarouš
 
Príspevky: 341
Registrovaný: 22.05.2006 21:35
Bydlisko: Úvaly

LLC day 18

Poslaťod tomas » 19.07.2006 08:11

Tak deprese z pondělního retra mě už pomalu přešla ( :wink: ), ale nedá mi to, abych popřípadě nenahlédnul pod "pokličku" ostatních pilotů a proto se ptám. Kolik jste s sebou měli vody a jak jste s ní v průběhu letu naložili? Nemohu si pomoci, ale přelet hor v okolí Triglavu mi v takových podmínkách přijde jako něco naprosto nereálného...
Obrázok
Obrázok užívateľa
tomas
 
Príspevky: 140
Registrovaný: 26.06.2006 20:56
Bydlisko: Jablonec nad Nisou, CZ

Poslaťod Cadfael » 19.07.2006 09:24

Já většinou létám s plnou nádrží, pouze u tasku se slabou termikou a bez hor s půlkou nebo vypouštím. Ten pondělní task byl bezproblémový za předpokladu, že jsi udržel co nejvyšší výšku - čím jsi byl níž, tím bylo horší se chytnou do termiky a nebyla ani vlna. Já točil po cestě termiku abych se udržel okolo 2000-2600, chytil jsem několikrát vlnu a pak to šlo naprosto bez problémů... V reálu do slovinských hor - nikdy :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod Pavel » 19.07.2006 11:18

Taky jsem mel natankovano na plno. A s tim chytanim termiky v nizkych vyskach naprosty souhlas. Je lepsi se drzet pod mraky, tam tu termiku clovek snaze nalitne. V pondeli jsem malem na to doletel. Mezi 1. TP a 2. TP jsem udelal dlouhy preskok, neb jsem chtel chytit Milose a dostal se na nejakych 1500, pak jsem mel ale problem nalitnout stoupak a Milos mi mezitim plachnul.
Obrázok
Pavel
 
Príspevky: 109
Registrovaný: 18.07.2006 10:30
Bydlisko: Doudleby nad Orlicí

Poslaťod tempest9 » 19.07.2006 12:22

Suhlasim s udrziavanim vysky v poslednom tasku. Takisto som sa nechal zlakat na dlhy preskok a potom som sa nemohol chytit. Pristal som na luke a tak mi treba. Inac - silne pocasie, vela vody, slabe pocasie malo resp. ziadna voda.
tempest9
 
Príspevky: 18
Registrovaný: 15.06.2006 15:31

Poslaťod misugen » 30.10.2009 14:16

Ahoj,
trochu oživím toto vlákno s prosbou, zda nevíte o možnosti si někde prohlédnout tracklogy těch zkušených lítačů, nejlépe z tasků aktuálních soutěží typu soaring on heaven apod.
Také jsem si myslel kolik jsem pobral zkušeností v singlplayerovi... :(
misugen
 
Príspevky: 21
Registrovaný: 30.10.2009 13:26

PredchádzajúciĎalší

Späť na Plachtárske súťaže online

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia
cron