Další sobotní soutěž - Liberecké osmnáctky.

Lowland Cup, Speedbattle a i.

Souhlasím s uvedenými pravidly....

Ano
21
88%
Ne
3
13%
 
Celkom hlasov : 24

Další sobotní soutěž - Liberecké osmnáctky.

Poslaťod Václav Kořínek » 08.02.2009 20:25

EDIT: 28.2.2009
!!!DEFINITIVNÍ PODOBA PRAVIDEL!!!

Po debatě s Radkem Míčou jsme dostali nápad a chuť udělat další sobotní soutěž (po skončení Havrana a dalšího "překvapení"). Já přišel s nějakou myšlenkou - opět to bude soutěž určením podobná Havranovi, jen se změní třída a trochu zpřísní pravidla. :wink:
To, co tady je, je návrh, pokud někdo bude mít dobrý nápad, bude vzat do úvahy.
Předem chci upozornit, že chci udělat tasky ne nepodobné tomu včerejšímu v Havranovi. Prostě přiblížit se reálu.
A co je pro mne nejdůležitější - chci si tímhle vyzkoušet některé moje nápady pro další soutěžní sezónu. Pokud se mi je podaří prosadit... :wink: :lol:

Je zde anketa, takže po pročtení návrhu pravidel hlasujte podle svého rozumu. Dále uvítám reakce na jejich vylepšení. Děkuji.


Liberecké "osmnáctky"

1. Soutěž je vypsána pro třídu 18m., Plane Pack 1 povolen. Soutěžící musí vlastnit legální kopii Condora.
2. Není vyžadována registrace, heslo serveru bude zveřejněno v briefingu.
3. Soutěž je vypsána na 5 soutěžních úloh. Bodování bude1000 bodové, bude použito DAeC indexu.
Započitávat se bude všech pět úloh.
4. Létat se bude na scenerii Czech rep. v0.5. Všechny úlohy budou mít start i cíl v Liberci.
5. Soutěžní úlohy: racing task, AAT
Racing task: startovní sektor – kruhová výseč 180°, poloměr 5km (rovná strana –
startovní páska – délka 10km), rovná strana kolmá
na první rameno tratě.
otočný bod – válec o poloměru 0,5km, max. povolená výška 3000m MSL
cílový sektor – válec o poloměru 1km, max. povolená výška 3000m MSL
AAT: startovní sektor – kruhová výseč 180°, poloměr 5km (rovná strana – startovní
páska – délka 10km), rovná strana kolmá na první rameno
tratě
otočný bod – válec o poloměru 0,5km, max. povolená výška 3000m MSL
určený sektor – válec nebo kruhová výseč, max. povolená výška 3000m MSL
cílový sektor – válec o poloměru 1km, max. povolená výška 3000m MSL
Max. povolená výška pro odlet bude zveřejněná v briefingu. Stanovení – předpokládaná výška základen
mraků, zaokrouhlená na celé stovky směrem dolů.
Join time 20min. Race in 15min. Odletová páska bude otevřena po dobu 60min. od skončení race in.
Aerovlek bude do 700m AGL. Povoleno obnovení „Q“. Ikony viditelné na 1km.
Létání v mracích zakázáno, penalizace 200b/1min.
Bude použito penalty zone, budou odpovídat omezeným nebo zakázaným prostorům dle reálné mapy
vzdušného prostoru ČR. Penalizace 500b. za narušení + 200b/1min.
6. Vyhodnocení letu: bude povinnost odeslat igc letu na oficiální e-mail organizátorů. Igc soubor se musí
uložit s tímto názvem – LBC18_dayX_CN (X= pořadí letového dne, CN= CN soutěžicího,
příklad: LBC18_day1_VK).
Vyhodnocení igc bude s pomocí ShowCondorIGC. Igc se musí poslat nejpozději do dvanácti hodin od
startu soutěžní úlohy.
Penalizace za neodeslané igc: 0b. Za opakované neodeslání: vyloučení ze soutěže.
7. Započitávat se bude všech pět soutěžních úloh.
8. Crash – za crash se považuje Condorem nahlášený stav. Za první crash: 0b. Opakovaný crash:
vyloučení ze soutěže.
Výjimkou je crash, kdy zůstane kluzák viditelně nepoškozen. V tom případě se nastaví externí kamera
tak, aby byl vidět celý kluzák i s vysunutým podvozkem, vyvolá se taskinfo a udělá se screenshot s
s viditelným řádkem taskinfa (letový den). Screenshot se zašle i se souborem igc na oficiální e-mail
organizátorů. Započítána bude uletěná vzdálenost.
9. Odpojení od serveru: je nutné dolétnout úlohu offline a poté poslat igc letu na oficiální e-mail
organizátorů.
10. Je zakázáno jakékoliv nebezpečné létání. Směr kroužení ve stoupání určuje první kluzák ve stoupání.
Pokud bude mít soutěžící pochyby o směru, dotáže se na chatu nebo Teamspeaku. Evidentní a
úmyslné porušení těchto pravidel bude potrestáno -50 body za daný let. Opakované porušení bude
potrestáno vyloučením ze soutěže.




Nemusel jsem to zde zveřejňovat, ale dělám to s ohledem na diskusi ohledně Havrana.
Naposledy upravil Václav Kořínek dňa 28.02.2009 15:58, celkovo upravené 10
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod GothaR » 08.02.2009 20:31

Súhlasím so všetkým až na to, že pristátie musí byť s vysunutým podvozkom. Niekedy je totiž bezpečnejšie sadnúť bez podvozku a keď ostane lietadlo celé, tak by sa to mohlo tolerovať.
PS: čas štartu by som posunul na 20:00
PS2: aká bude priemerná dĺžka taskov?
//edit: keď to chceš urobiť podobné reálu, nebolo by lepšie lietať 15m ale štandardy? Podľa mňa je ich v CZ viac ako 18 metrových :) A nebol by som ani proti ASK13, ale to som asi sám :)
Obrázok
Obrázok
GothaR
 
Príspevky: 346
Registrovaný: 09.05.2008 19:02
Bydlisko: Košice

Poslaťod Václav Kořínek » 08.02.2009 20:42

Ten vysunutý podvozek tam je schválně. I v reálu se přistává s podvozkem venku... :wink: Pokud se tedy poletí podle předpisů a bude předem vyhlédnutá plocha vhodná pro přistání, ničeho se netřeba bát.
Jsem si vědom nedokonalosti Condora a proto ta výjimka, poslání screenu. Mám už několikrát vyzkoušeno, že na zlomu to hodí crash, ale éro je celé. Když se pošle IGC se screenem, bude se let normálně počítat.

Čas startu klidně na 20:00, Radek myslel zkusit dřívější start, ono pro někoho je těch osm večer dlouho.

Tasky standardní: 180-220km, jeden bude delší, kolem 250-300km, ale s dobrými podmínkami. :wink:
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Václav Kořínek » 08.02.2009 20:44

GothaR píše://edit: keď to chceš urobiť podobné reálu, nebolo by lepšie lietať 15m ale štandardy? Podľa mňa je ich v CZ viac ako 18 metrových :) A nebol by som ani proti ASK13, ale to som asi sám :)

Ale se std. a s 15m se lítá teď, takže malá změna neuškodí. A hlavně - plane pack je povolen, není nutný. Takže můžeš klidně s klasickou osmnáctkou. :wink:
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod ram » 08.02.2009 20:53

Vašku, v těch pravidlech máš nějaký zmatek, co se týká odletu, zkus si to pročíst ještě jednou, já z toho chytrý nejsem.
Pokud někomu nevyhovuje doba startu, tak je potřeba o tom diskutovat, zvolí se nejvhodnější.
Obrázok
Obrázok
ram
 
Príspevky: 869
Registrovaný: 11.01.2007 20:23
Bydlisko: Orlová, Czech Republic

Poslaťod t.jilek » 08.02.2009 20:56

mohli by se dělat nahradni servery?Když to někomu nubude vyhovovat.
Obrázok užívateľa
t.jilek
 
Príspevky: 112
Registrovaný: 30.12.2008 21:26

Poslaťod nimbo » 08.02.2009 21:00

start line alt: neobmedzená
- je to podľa reálu
- 1000m je historický pozostatok z obdobia keď sa odčítavali imatrikulačky zo zeme. Zvýšenie bezpečnosti to nie je. V prípade slabých podmienok a 1-2 mrakov v oblasti pásky aj tak každý točí do bázy aby si ošahal dostup a nastúpal výšku aby mohol roztlačiť na maximum. Zrušením sa eliminuje aj občasné rozbitie lietadiel pri prekročení maximálky na páske - nereálne rýchly a strmý nástup flutteru po prekročení.
race in AAT: 15 min ak bude alt neobmedzená
finish line: 180° výseč, polomer 1km, kolmá na posledné rameno
vlet do zakázaného priestoru: 1x - outlanding, 2x a viac - 0b za danú disciplínu
Naposledy upravil nimbo dňa 08.02.2009 22:40, celkovo upravené 2
[url=http://www.condor.cc/pilot_details.php?id=12829]

Obrázok[/url]
Obrázokl]
nimbo
 
Príspevky: 52
Registrovaný: 29.09.2008 22:27
Bydlisko: Praha

Poslaťod GothaR » 08.02.2009 21:07

Tak v prípade neobmedzenej výšky som za to, aby sa predĺžil join time, teraz sa to tými 1000 metrami tak trochu dorovnáva pre tých, čo prídu na server neskôr. Ale dal by som to tak ako je na svetových súťažiach (o ktorých nemám prehľad :) )
A flutter je tu iba pre nepozorných, že ladis :)
Obrázok
Obrázok
GothaR
 
Príspevky: 346
Registrovaný: 09.05.2008 19:02
Bydlisko: Košice

Poslaťod nimbo » 08.02.2009 21:13

GothaR píše:Tak v prípade neobmedzenej výšky som za to, aby sa predĺžil join time, teraz sa to tými 1000 metrami tak trochu dorovnáva pre tých, čo prídu na server neskôr. Ale dal by som to tak ako je na svetových súťažiach (o ktorých nemám prehľad :) )
A flutter je tu iba pre nepozorných, že ladis :)

V reále s páska otvára 30min po vzlete posledného lietadla danej triedy. Do nedávna to bolo 20min. Mnou navrhovaných 15min je podľa mňa dostatočne dlhá doba na to, aby každý stihol nastúpať a rozumne odletieť. Počítam samozrejme s tým, že bude okno otvorené aspoň hodinu. Pri regatte sa aspoň zväčší priestor na páske. Teraz je tam každý nasekaný v tom najlepšom mieste, v tom istom čase a v rozmedzí max. 100m výšky. To mi moc bezpečné nepríde.
[url=http://www.condor.cc/pilot_details.php?id=12829]

Obrázok[/url]
Obrázokl]
nimbo
 
Príspevky: 52
Registrovaný: 29.09.2008 22:27
Bydlisko: Praha

Poslaťod Krejca » 08.02.2009 21:16

Na soutěžích je většinou určen strop nějakým prostorem, a ten je nad celou soutěžní oblasti, vyjma zakazaných prostorů. Takže například u nás je třeba do FL 90 čili 9000 ft čili zhruba 3000m QNH. A výš nesmíte jinak máte jako přistání do terénu. A ani před startem nemůžete výš. Takže vlastně potom nemá cenu ero rozjizdet na maximalku :-) protože v ČR jsou malokdy baze ve 3km. A je to jen a jen o šikovnosti jak se kdo vysoko dostane, ale je pravda zalezi to i na tom kdo kdy přijde na server, proto bych dal dlouhe start. okno např 2 hodiny. A ne 30 minut jak je v posledni době zvykem a nekteri maji problemy to stihnout odstartovat :-D (třeba já před nedávnem na Litteam Cupu).
"Fly fast, live slow"
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Krejca
 
Príspevky: 950
Registrovaný: 02.02.2007 13:30
Bydlisko: LKHN (Hranice)

Poslaťod Honzajs » 08.02.2009 21:16

No nápad je to určitě supr!!!Rád ho podpořím a jednou by se moh udělat nějakej závod o dýlce 100km jen s ask13??? Myslim že by to byla teprv pořádná zábava:o))))))
Obrázok
Obrázok užívateľa
Honzajs
 
Príspevky: 92
Registrovaný: 08.11.2008 16:06
Bydlisko: Rychnov nad Kněžnou

Poslaťod Y77 » 08.02.2009 21:20

Jsem pro všemi deseti :wink: ,nemám skusenosti z realu ,ale kluci kdo je máte ,řekněte k tomu odletu svoje,prosím :wink: alespoň se do toho vcítím :wink:
Obrázok
Obrázok užívateľa
Y77
 
Príspevky: 356
Registrovaný: 17.11.2007 00:02
Bydlisko: Dvůr Králové nad Labem CZ

Poslaťod Václav Kořínek » 08.02.2009 21:23

Max. startovní výška: to je "převzato" z GP. Je tím "zaručeno" stejných podmínek startu pro všechny. Omezení max. rychlosti se bohužel nedá v Condorovi použít.

Ten "chaos" v sektorech odletu a cíle: opět, v Condorovi nelze udělat klasickou pásku. Proto ta definice kruhové 180°výseče. Pro racing task poloměr výseče 5km, čili šířka pásky 10km. Kvůli startu regattou ve stejné výšce, aby se to tam neposráželo.
U AAT poloměr výseče 2,5km, což je šířka pásky 5km. To bohatě stačí pro "klasický" start, s oknem 60min.
Cílový sektor: v reálu se započítává let i v případě přistání těsně před páskou, na letišti (doufám, že tohle ještě platí). Takže mne napadnul ten sektor, válec o poloměru 1km.
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod nimbo » 08.02.2009 21:26

Krejca píše:Na soutěžích je většinou určen strop nějakým prostorem, a ten je nad celou soutěžní oblasti, vyjma zakazaných prostorů. Takže například u nás je třeba do FL 90 čili 9000 ft čili zhruba 3000m QNH. A výš nesmíte jinak máte jako přistání do terénu. A ani před startem nemůžete výš. Takže vlastně potom nemá cenu ero rozjizdet na maximalku :-) protože v ČR jsou malokdy baze ve 3km. A je to jen a jen o šikovnosti jak se kdo vysoko dostane, ale je pravda zalezi to i na tom kdo kdy přijde na server, proto bych dal dlouhe start. okno např 2 hodiny. A ne 30 minut jak je v posledni době zvykem a nekteri maji problemy to stihnout odstartovat :-D (třeba já před nedávnem na Litteam Cupu).


To máš pravdu. Tu nie sme obmedzený žiadnym priestorom, preto som to navrhoval takto. Budeš tu obmedzený dostupom. Ak zoberiem do úvahy, že tasky budú založené na reálnom počasí, žiadna Austrália, Afrika, alebo Španielsko s 4/8 a 3000m AGL, tak by si sa tak či tak vliezol do FL85-90, čo sú u nás výhlasené súťažné priestory.
[url=http://www.condor.cc/pilot_details.php?id=12829]

Obrázok[/url]
Obrázokl]
nimbo
 
Príspevky: 52
Registrovaný: 29.09.2008 22:27
Bydlisko: Praha

Poslaťod Václav Kořínek » 08.02.2009 21:30

Takže by mohlo být nastavení start. výšky neomezeně, pro regattu dát čas do otevření pásky 20 min. a šířku pásky 5km, pro klasický start 10 min. a 60min. okno.
Ještě tedy co s tím cílovým sektorem. Peťo, Krejčo, jak to je v reálu nyní?
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Ďalší

Späť na Plachtárske súťaže online

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 5 hostia
cron