SwissRaces Power

Ako na to

Poslaťod Martin D. » 09.02.2008 19:13

Nejlepší je zapnout před mrakem autopilota a rychlost si dolaďovat trimem. A nebo si stáhnout z CTB zatáčkoměr se sklonoměrem, který Ti ukazuje náklon. Rychlost by si měl uřídit. Ale chce to trošku cviku letu v mracích. :wink: Např. tento:

Obrázok
"Fly fast and High!"
Obrázok
Obrázok užívateľa
Martin D.
 
Príspevky: 606
Registrovaný: 26.10.2006 19:06
Bydlisko: Krnov, CZ

Re: Mraky

Poslaťod 61 Brába » 09.02.2008 21:21

hi!jack píše:..., ale pokud mas odlitane, platne pristroje(kvalifikaci) a vybavene ero tak muzes do mraku... opravte me pokud se mylim...


Opravuji. Mýlíš se. Pokud bys bral předpis tak jak je napsaný, musel bys přestat točit už 300m pod základnou!! Létat mraky se u nás smí pouze na jediném místě a to je prostor TRA50 Vrchlabí a musíš být na spojení s řídícím ve Vrchlabí. To aby nevlezly dva eroplány do stejného mraku. Jinak zásada je, že do mraku (když už) se vstupuje skrz základnu. Mikdy se nevlétává z boku. Výbavou kluzáku pro létání v mracích se rozumí zatáčkoměr. Tudíž přesně tentýž přístroj co je ve všech Condořích érech - Kulička + setrvačník na měření zatáčení podél SVISLÉ osy. Já teda v Condorovi v mraku éro vždycky rozštípu. (ještě že ty padáky letěj v podstatě samy :-))
Obrázok užívateľa
61 Brába
 
Príspevky: 64
Registrovaný: 03.09.2006 21:35
Bydlisko: Jihlava

Re: Mraky

Poslaťod 61 Brába » 09.02.2008 21:25

Jo a ten budík nahoře ukazuje úplně to samý, akorát je na něm letadýlko. Ještě je tam napsáno "no pitch information" jakože neukazuje informace o náklonu. Je to ZATÁČKOMĚR.
Obrázok užívateľa
61 Brába
 
Príspevky: 64
Registrovaný: 03.09.2006 21:35
Bydlisko: Jihlava

Poslaťod chrobak » 10.02.2008 08:41

Cadfael píše:ano, máš pravdu... ale většina lidí buď nemá kvalifikaci, nebo nemá v éru budíky - i v condorovi :wink:


a i když má všechno, tak často chybí odvaha bo je to dost nebezpečné...


http://gliding.sk/Do-srdca-temnoty.html
Obrázok
Obrázok užívateľa
chrobak
 
Príspevky: 678
Registrovaný: 11.11.2006 23:37
Bydlisko: Krnov,CZ

Poslaťod Matěj » 10.02.2008 09:53

Za Svazarmu se mraky étali úplně normálně (nevím až do kdy)... Dělala se tak diamantová převýšení. Oni to uměli létat. Jak vzpomíná náš aeroklubový držitel všech tří diamantů, že byl na jaře na sněženkách a hrozně zmokl v bouřce. Další dne se bouřka vytvořila na stejném místě, ale to on už byl ve vzduchu, tak tam letěl. Ve 4000 začal mít problémy, tak vyletěl z mraku, chvíli počkal, než si tělo zvykne na výšku (ono to v Cb stoupá hodně rychle), pak se vrátil a dotočil to do diamantu :D.
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Matěj
 
Príspevky: 254
Registrovaný: 27.05.2006 21:32
Bydlisko: Praha/ Uherské Hradiště, o víkendech Plzeň- Letkov

Poslaťod jirka » 10.02.2008 15:47

kdo se bojí nesmí do mraku .Na 100 km preletu s L-13 20km v mrakách :lol: :lol: :lol:
Obrázok

Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
jirka
 
Príspevky: 464
Registrovaný: 21.01.2008 14:08
Bydlisko: Hradec nad Svitavou

Poslaťod Cadfael » 10.02.2008 16:02

jsou odvážní piloti, a staří piloti. Nejsou odvážní staří piloti. Být tvým instruktorem, zkopal bych tě, že by sis týden nesedl :) Počkej až se v mraku potkáš s L23, to se nasmějete... :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod jirka » 10.02.2008 16:09

neříkam že sem bez chyby,ale situace se vyvrbyla zrovna takto ,že po odletu se to za mnou zavrelo a otevřelo po 20 km s občastným pohledem na zem v díře
Obrázok

Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
jirka
 
Príspevky: 464
Registrovaný: 21.01.2008 14:08
Bydlisko: Hradec nad Svitavou

Poslaťod Cadfael » 10.02.2008 16:13

já tě nechtěl tupit, ale věř tomu, že čím je člověk starší, tím víc si začíná uvědomovat, že není nesmrtelný... a pak si z hrůzou uvědomí, co všechno v mládí riskoval. Ti, co jim to vyšlo, o tom pak povídají vnukům, ti druzí už jaksi ehm nemají příležitost. Létání je nádherné a je škoda se při něm zabít. Stačí kraksny v condorovi :)
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Cadfael
Site Admin
 
Príspevky: 4402
Registrovaný: 06.05.2006 18:58
Bydlisko: CZ, Brno

Poslaťod jirka » 10.02.2008 16:18

já to beru vpohodě ,do mraku chodím jen když sem v okolí sám a zásadně s plechem.Lamínát není ono /vso 10/
Obrázok

Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
jirka
 
Príspevky: 464
Registrovaný: 21.01.2008 14:08
Bydlisko: Hradec nad Svitavou

Poslaťod hi!jack » 10.02.2008 18:06

jirka píše:já to beru vpohodě ,do mraku chodím jen když sem v okolí sám a zásadně s plechem.Lamínát není ono /vso 10/

vosa neni laminat... vosa je drevoplech
hi!jack
 
Príspevky: 64
Registrovaný: 18.11.2006 00:23
Bydlisko: LKMB

Poslaťod Krejca » 10.02.2008 19:34

JJ budu se s tatou někdy učit létání podle přístrojů možná tento, možná příští rok. Hlavně proto abych mohl létat vlnu i když bude více oblačnosti nebo uplně zataženo, protože pak ji můžeš lítat jen s kvalifikací létání podle přístrojů.

Už se těším až si vlezu do mraku :-) a budu dělat ty minutové zatáčky. :lol:
"Fly fast, live slow"
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Krejca
 
Príspevky: 950
Registrovaný: 02.02.2007 13:30
Bydlisko: LKHN (Hranice)

Poslaťod Václav Kořínek » 11.02.2008 07:48

Oho! Vosa je prosím laminátodřevoplech... :wink:
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod červeňák » 11.02.2008 18:42

Václav Kořínek píše:Oho! Vosa je prosím laminátodřevoplech... :wink:
prostě rumpl no ;)
Obrázok užívateľa
červeňák
 
Príspevky: 156
Registrovaný: 23.05.2006 12:07
Bydlisko: .: LKJA :.

Poslaťod jirka » 11.02.2008 18:47

pro pokračováky na rozlítání ideální
Obrázok

Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
jirka
 
Príspevky: 464
Registrovaný: 21.01.2008 14:08
Bydlisko: Hradec nad Svitavou

PredchádzajúciĎalší

Späť na Lietanie online / Multiplayer

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 5 hostia
cron