Stránka 1 z 1

Speed Task - Assigned Areas (AAT/S)

PoslaťNapísal: 26.05.2020 16:45
od Rosťa
Přiznám se, netuším, jak se při tomto typu úlohy určuje délka trati, kterou jsem uletěl myslím ve vztahu k otočným bodům. Mohli by jste mi to nějak jednoduše vysvětlit ? Předpokládám, že vítězem je ten kdo dosáhne nejvyšší rychlosti tedy má nejlepší poměr dráha/čas. Jaká je vlastně správná taktika letu při tomto typu úlohy?Zatím jsem spíše jen rád, když vůbec nějak doplachtím ... :D

Re: Speed Task - Assigned Areas (AAT/S)

PoslaťNapísal: 26.05.2020 17:58
od erycP
Rosťa píše:Přiznám se, netuším, jak se při tomto typu úlohy určuje délka trati, kterou jsem uletěl myslím ve vztahu k otočným bodům. Mohli by jste mi to nějak jednoduše vysvětlit ? Předpokládám, že vítězem je ten kdo dosáhne nejvyšší rychlosti tedy má nejlepší poměr dráha/čas. Jaká je vlastně správná taktika letu při tomto typu úlohy?Zatím jsem spíše jen rád, když vůbec nějak doplachtím ... :D


1. Uletena vzdialenost je vzdy navzdialenejsie dosiahnuty bod v kruznici TP voci predchadzajucemu TP.
https://www.condor-club.eu/analysis/0/?res=150441 (zlta trojuholnikova vysec ukazuje tie najvzdialenejsie miesta, ktore sa do celkovej vzdialenosti zarataju - vysledna zaratana trat su tie zlte usecky).

2. Priemerna rychlost sa vyrata klasicky: uletena vzdialenost/cas potrebny na let. Ak doletis skor, ako je vypisany minimalny cas pre AAT, zarata sa ti ten ten cas. Priklad: AAT je na 2 hodiny, ty uletis 50 km a si doma za hodinu (aj ked si mal byt za dve) -> 50/2 = 25 km/h. Ak by si letel dve hodiny patnast minut a uletel 220 km: 220/2.25 = 97,78 km/h. Tieto vyratane priemerne rychlosti sa uz na 1000ku prerataju ako pri klasickom racing tasku.

3. dobre myslienky od realneho pilota v obrazkovom videu:


Re: Speed Task - Assigned Areas (AAT/S)

PoslaťNapísal: 26.05.2020 22:35
od Rosťa
Děkuji moc za poskytné rady ...

Provedu-li sumarizaci poznatků:
a) Je potřeba letět minimálně po dobu stanoveného času pro danou úlohu (například 2h)
b) za čas strávený ve vzduchu je potřeba obecně uletět co jak nevětší vzdálenost
c) vzdálenost je určována přímkami mezi kružnicemi tvořícím oblasti otočných bodů
d) trať a tedy otočné body je třeba zvolit tak aby se využilo letu s větrem v zádech případně z boku a podobně - to si domýšlí dle příkladu trati
e) při letu do oblasti prvního otočného bodu lze trochu taktizovat a počítat s tím, že se reálná trasa a ta do závodu počítaná mohou lišit

Jak se počítá výsledek, když nedoletím ? Je rozdíl, v tom, když přistanu před stanoveným časem úkolu (2h) a nebo po stanovém času ?
Částečná vzdálenost, kterou jsem uletěl, je počítána podle stejných principů?

Re: Speed Task - Assigned Areas (AAT/S)

PoslaťNapísal: 27.05.2020 00:02
od erycP
Rosťa píše:Jak se počítá výsledek, když nedoletím ? Je rozdíl, v tom, když přistanu před stanoveným časem úkolu (2h) a nebo po stanovém času ?
Částečná vzdálenost, kterou jsem uletěl, je počítána podle stejných principů?


Body a-e mas spravne (taktizovat sa da v kazdom velkom cylindri - najdolezitejsia je vsak finalna "otocka" v poslednom velkom TP sektore, kde to mozes natiahnut/skratit). Pole je vzdy pole - tam sa pri vzorci pri vypocte vzdy rata len uletena vzdialenost.

Na analyzu pre condoracke IGC odporucam Helmutove ShowCondorIGC - SCI:
https://virtualsoaring.eu/download#sci-for-c2

sci.png
sci.png (41.99 KiB) Zobrazené 1155 krát


Tam sa dokonca aj dozvies aj to, ako celkove skore vznika: sucet bodov za rychlost a bodov za vzdialenost. Vzorec tazko uviest vseboecny, kedze sa vzdy odvija aj od poctu pilotov v tasku. Keby si chcel poznat ten vzorec, najdes ho v tomto PDF na strane #34 (body 8.4.1 a 8.4.2):
https://virtualsoaring.eu/zobor2020/files/fai_sc3a_cz.pdf

Re: Speed Task - Assigned Areas (AAT/S)

PoslaťNapísal: 27.05.2020 19:31
od Rosťa
Děkuji moc za spoustu informací ...