Force feedback

Aká grafická karta?Aký joystick? Pedále?

Poslaťod Václav Kořínek » 09.07.2010 17:41

Jura píše:Tak to jsme na tom stejně. Jen když to centrování jede naplno, připadá mi, že odezvy, které jsou poměrně jemné, se v tom ztrácí. To je škoda. V XP to chodilo perfektně.
Když už o tomhle mluvíme, rád bych vyřešil ještě jednu věc. Rozhlížení se v Condoru. Mám to na HAT klobouku joystiku, je to ale skokově a když točíš nervózní termiku a musíš stále ustřeďovat, je dost stresující se tímto způsobem ještě dívat po ostatních. Vyzkoušel jsem i diody na čepici, ale to mi naprosto nevyhovuje - musím sedět jako přibitý aby pohled stále necestoval. Pokud rozhlížení přepnu na myš, jde to perfektně plynule. Jen se obtížně vrací do vycentrovaného směru. To musím dělat jedním tlačítkem spouště na joyi. A taky používám tlačítka myši na zvětšení a zmenšení náhledu PDA. Při té manipulaci si opět rozhodím pohled. Ideální by bylo mít ještě jedenu plynule ovladatelnou a třeba pružinově centrovanou páčku - třeba jako u modelářského rádia, která by se ovládala druhou rukou. Nevíš náhodou zda něco takového neexistuje?

Ono to chce si sednout a pořádně FreeTrack namapovat. A musí se mapovat pro každý simulátor zvlášť. To, co mi sedí ve Šturmu nejde použít v FSce, nastavení pro FSku je v Condorovi nahouby...
Ale základ - hnutí hlavou pohne obrazem - je stejný jako v reálu. :wink:
Přiblížení/oddálení (zoom) lze nastavit i na tlačítka joye.
Obrázok

Obrázok
Obrázok užívateľa
Václav Kořínek
 
Príspevky: 1484
Registrovaný: 20.11.2006 19:40
Bydlisko: Liberec

Poslaťod Marcel Vanžura » 20.07.2010 19:28

Rozhlížení se v Condoru. Mám to na HAT klobouku joystiku, je to ale skokově a když točíš nervózní termiku a musíš stále ustřeďovat, je dost stresující se tímto způsobem ještě dívat po ostatních. Vyzkoušel jsem i diody na čepici, ale to mi naprosto nevyhovuje - musím sedět jako přibitý aby pohled stále necestoval.

Tento problém lze ve Freetracku snadno vyřešit pomocí křivek. V sekci Curves je třeba na záložce Rotation upravit linearitu Yaw a Pitch povytažením levé části křivky (za levý černý bod) lehce nahoru. Ve výsledku to způsobí, že poblíž středu je účinek pohybu hlavy příslušně potlačen, takže centrování je přirozené a snadné.

Pro případné zájemce jsem na svých stránkách před pár dny zveřejnil návod na výrobu levného Freetrack řešení s použitím vhodné, a na trhu dnes dostupné, kamery. Samozřejmě to není jediný způsob, ale třeba se nechá někdo inspirovat.

http://www.stormencounter.com/2010_07_15.html
Marcel Vanžura
 
Príspevky: 1
Registrovaný: 26.12.2009 16:26
Bydlisko: Podhořany LKPN

Re: Force feedback

Poslaťod AB1*LEON » 06.03.2011 10:35

Je ale vůbec nutné ten obslužný soft k MSFF2 vůbec instalovat, když joystick ve Win7-64bit funguje i bez něj a systém joystick pozná? Stejně si parametry jako síla FF, deathzone, citlivost a křivky člověk nastavuje většinou až v konkrétním simulátoru.
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok užívateľa
AB1*LEON
 
Príspevky: 16
Registrovaný: 23.02.2011 17:53
Bydlisko: Czech Republic

Predchádzajúci

Späť na Hardware

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 5 hostia
cron