EDIT: Toto je reakce na VK, jarouš se tam vklínil.
Koukám, že jsem vyprovokoval diskusi i tady
No, tak to záleží na tom, jak chápeš zadání. To zadání totiž není jednoznačně napsaný.
Obecně asi nejpřijímanější je varianta, že pás se pohybuje proti směru vzletu právě takovou rychlostí, jakou se pohybuje letadlo proti zemi (a tou zemí není míněn pás, ale nehybný povrch země) - v takovém případě letadlo vzlétne*.
Další varianta, jak je to chápáno, je, že pás se pohybuje dozadu takovou rychlostí, aby se letadlo vůči pevné zemi nepohybovalo. To ale znamená, že pás se musí vzad pohybovat takovou rychlostí, aby zvýšený valivý odpor koleček vyrovnával tah motorů - na to ale bude muset pás vyvinout extrémně velkou rychlost ... ba dokonce v případě, kdy řekneme, že zanedbáme tření, tak pás nemůže žádným způsobem docílit jakéhokoliv ovlivnění pohybu letounu a vzlet proběhne zcela normálně! Rychlost pásu v případě bez tření tak poroste nade všechny meze (=bude nekonečná).
V každém případě, tvůj výrok "křídlo bude ofukováno zezadu" není ani v jedné výše uvedené variantě pravdivý (pokud nefouká vítr), protože letadlo vždy buď stojí na místě, nebo se pohybuje vůči zemi/vzduchu směrem dopředu.
--------------------------------------
* pokud podvozek při rychlostech otáčení kol od minimálky výše do dvojnásobku minimálky nezačne vyvíjet nějaký neobvykle velký odpor