Stránka 1 z 1

hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 25.07.2011 17:49
od Fil
Ahojte,
hledám někoho, kdo by mě vzal na 100 km orienťák v pokračovačce Blaníkem L-13 A nebo L-23. V Hranicích máme dvojsedadlovky jen klasické L-13 (které jsou zatím stále zakázané, a do podzimu to pravděpodobně nebude lepší) a K4, s kterou ve dvou nikam nedoletím :). Dost by mi to pomohlo, bez toho orienťáku nemůžu na přelet v jednosedadlovce. (Počítám s tím, že to samozřejmě může něco stát.)

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 25.07.2011 18:03
od ram
A Vivat být nemůže? On se na nic jiného, než orienťák nehodí... Za mých mladých let na to stačil i meťák.

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 25.07.2011 19:50
od falkon
S Vivatom sa lieta navigacak zvatsa v elementarnom vycviku - ale v pokracovaku sa uz "musi" letiet na vetroni, pretoze to je nacvik pred 50-kou.

Fil, neviem ci Ti to nie je z ruky, ale v Brne-Medlankach by sme v dohladnej dobe mali mat uschopnenu L23 a L-13A, cim by sme v klube zase mali mat 4 dvojsedadlove vetrone (okrem L-13AC a Bergfalke 3). Osobne si myslim, ze vyvoz by sa dal nejako zariadit (hoci ja instruktorom nie som - musel by to letiet niekto iny). Keby si mal zaujem, tak napis PM...

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 26.07.2011 11:05
od Fil
ram píše:A Vivat být nemůže? On se na nic jiného, než orienťák nehodí... Za mých mladých let na to stačil i meťák.


Zjistím to, ale myslim, že by to šlo. Kolega si to nedávno domluvil v Zábřehu rovněž motorizovaným kluzákem. Vím, že to nemůže být UL (jak říká Falcon, je to spíš příprava na přelet než orienťák) na rozdíl od orienťáku v elementárce - tam mě svezli Jodelem.

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 26.07.2011 11:10
od Fil
falkon píše:Fil, neviem ci Ti to nie je z ruky, ale v Brne-Medlankach by sme v dohladnej dobe mali mat uschopnenu L23 a L-13A, cim by sme v klube zase mali mat 4 dvojsedadlove vetrone (okrem L-13AC a Bergfalke 3). Osobne si myslim, ze vyvoz by sa dal nejako zariadit (hoci ja instruktorom nie som - musel by to letiet niekto iny). Keby si mal zaujem, tak napis PM...


Díky, to by bylo bezva, není problém se do Brna dopravit. Promyslím to, zkonzultuju na letišti, a ozvu se.

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 26.07.2011 13:43
od jirka
nevím jak u vás ale u nas se orientak na vivatu na 50 km normalně delá.potom to odlitnul na vose solo

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 29.07.2011 17:24
od Fil
Zjistim teď v sobotu a v neděli. Ale - na Vosu jsem byl přeškolen před týdnem, a jsem nadšen - navzdory některým konstrukčním nedostatkům, které komentují znalci - nádherné letadlo.

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 29.07.2011 20:07
od ladis
No, jsem na Vosu hodne zvedavej :-) Jestli to bude stejny skok jako z Blanika do Orlika, tak to bude neco! 8)

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 29.07.2011 20:33
od falkon
Z Orlika na Vosu to uz taky skok nebude, neboj... :)

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 30.07.2011 16:17
od Fil
Tak bylo mi řečeno, že ten druhý (pokračovací) orienťák na Vivatu nelze. Jde asi o to, že Vivat už snad nepatří mezi motorizované kluzáky.

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 30.07.2011 16:38
od jirka
hele a vůbec ,proč děláš orientak na 100km ,jako pokracovak už snad nemusís a litas prelety normalne

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 30.07.2011 20:57
od falkon
Potrebuje "Cvičný navigační let" - uloha II/13 (osnova AK-PL) - pred tym, nez moze ist na samostatny 50km prelet (uloha II/14) a tym splnit podmienky FAI D ("strieborne C-cko"), ktorym ukonci pokracovaci vycvik.

U nas by pokracovaci "prelety" lietat nemali - kym nemaju 50ku (a teda strieborne C-cko) by mali lietat len na miestnom. "Prelety" su oficialne uloha II/19, a k nej sa oficialne nemozes dostat kym nesplnis predosle ulohy (zejmena teda II/13 a II/14) :-)

Cim tu nechcem robit nejake "kazanie", ale myslim ze takto je to oficialne nastavene... to, ze sa to v kazdom AK robi asi mierne inak je vec ina... :)

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 31.07.2011 01:53
od ladis
Reknu, jak jsem to delal ja. Pred tzv. vyvozem na 50ku s instruktorem jsem si behem dubna, kvetna letal mistne a zkousel 5hodinovku + prevyseni na Blaniku. Do konce kvetna jsem mel 2x3.5h a 2x2.5h, prevyseni jsem dal 1400m.

Zkraje cervna jsem se preskolil na Orlika.

Cerven jsem stravil po nemocnici s operovanym kolenem a od pulky cervence jsem opet letal na Orliku - mistne.

S instruktorem jsem si dal na Blaniku tzv. vyvoz pred 50kou. Proste jsem leteli na 50km do Broumova. Pote jsem sedl do Orlika a zkusil let na Cesky Dub. Nakonec z toho byla hotova petihodinovka a i 50km (celkem 163km).

Shrnuto - navigacni let jsem mel na Vivatu zkraje pokracovaciho vycviku, pote se pokousel o petihodinovku a teprve po vyvozu s instruktorem jsem mohl zkusit 50ku...

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 31.07.2011 16:43
od jirka
jo presně jak to Lada popisuje

Re: hledá se L-13 A nebo L-23

PoslaťNapísal: 04.08.2011 11:43
od Fil
Jo, to je to, co potřebuju, ten vývoz s instruktorem, aby mě pustili na přelet v jednosedadlovce. Pětihodinovky mám 2, převýšení není problém, jen jsem ho zatím nezdokumentoval.