Protože dobré nápady se mají podporovat, zmíním se tady o novém amatérském výrobci pedálů, který převzal štafetu po Big Joeovi (Big Joe totiž pedály již přestal vyrábět).
Popis pedálů, který Happy zveřejnil na webu FlightSim: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=475851&lan=0&style=2
Vážení létavci s pýchou oznamuji, že pedály jsou dokončené! Prošly úspěšně řadou testů na FSX a XPlane.Testy dopadly na jedničku, jsou absolutně přesné, krásně chodí a příjemně se s nimi pracuje. Jediné co jsem po úvaze vyloučil bylo nastavení tuhosti ovládání směrovky, protože se to hádalo s vracením do středové polohy. Proto jsou pedály nastaveny tak akorát aby šly trošku ztuha a zároveň se vracely do nulové polohy. Pedály jsou standartně osazeny třemi Hallovými sondami, na směrovku a 2× brzdy + spínač na parkovací brzdu.
Parametry pedálů:
Šířka: 490 mm
Délka: 350 mm
Výška: 220 mm
Výška paty šlapky od země: 70 mm
Váha : 6,8 kg
Popis konstrukce:
Konstrukce je z obdélníkového ocelového profilu s rozměry 20×30 mm. Středový kříž je osazen čtyřmi japonskými axiálnímí ložisky 51100. Spojení kříže a dílu na kterém je na kloubu pod pružinou přidělaná šlapka je na kluzných podložkách, na kterých se dá pomocí matky a kontramatky regulovat zmíněná tuhost ovládání směrovky.Vše je promazáno vazelinou. Hlavní střední osa se záměrně snižuje směrem dozadu, takže se pedály žašlapávají ne vodorovně ale jakoby trošku směrem k zemi. Odkoukali jsme to z originálu Saitek Cessna a je to velice příjemné šlapání. Celá konstrukce je velmi odolná a při běžném používání teoreticky nezničitelná. Šlapka má u spodní hrany vyvýšený lem na opření paty. Na celé šlapce je nalepený zátěžový koberec, takže je příjemné ovládání i v ponožkách Každá šlapka má na pohyb brždění dva stavitelné dorazy, takže si můžete upravit sklon přímo na nohu, jak vám to vyhovuje. Je potom ale zapotřebí posunout a nastavit magnet u hallovy sondy. Magnety nejsou nijak přidělané napevno, protože drží samy jako čert. Stavitelný doraz je i na ovládání směrovky.
Základna je z dřevotřískového lamina, která má v rozích šrouby s nepatrně vystouplými tupými špičkami, které se zakousnou do koberce aniž by ho poškodily a drží jako přibité.
Mezi pedály je kryt, který zakrývá a chrání tak elektroniku. Je dostatečně pevný, můžete si na něj například hodit nohy při letu v řežimu autopilot…U pravé horní hrany krytu je tlačítko pro zap/vyp parkovací brzdy.
Popis elektroniky od MzM:
Jde o jednoduché USB 1.1 zařízení, které nepotřebuje extra ovladače ani extra prostředky třetí strany (zvládne std winapi).
V pedálech je zařízení, které má 10-bit převodník na směrovku + 2× 8-bit převodníky na brzdy. Brždění je tedy plynulé, na každé kolo zvlášť.
Navíc zbyde 1× 10-bit + 2× 8bit na cokoli (trimy, klapky, druhé pedály) a 24 knoflíků + 8 směrný hatswitch. Tohle si může majitel zapojit dle libosti, jak by MzM poradil.
Možnosti zhotovení:
Hotový je jeden testovací kousek, ten si nechám. Druhý je těsně před dokončením, jenom osadit elektroniku. Můžu ještě dva až tři udělat ale mám na to jen měsíc, protože se bude předělávat zámečnická dílna a všechny mašiny budou vystěhované. Ještě se pořádně neví, jak dlouho bude rekonstrukce dílny a přilehlého traktu trvat.
Co se týká ceny, tak mi vychází po propočtech na 3100 Kč + poštovné. Pro případné – podotýkám „osvědčené a stálé“ potenciální pérácké zájemce nevidím problém pořízení pedálů třeba na splátky, na které se můžeme domluvit.
Vámi zmiňovaná stavebnicová verze je pro mně nerentabilní, protože já ty pedály musím vyrobit, sestavit, osadit elektronikou a vyzkoušet. Potom bych je musel nesmyslně rozebrat aby jste si je opětovně sestavili, což uznáte, že je blbost.
Případní zájemci piště na SZ, nebo na Email: happy.pe@seznam.cz, případně tel: 732 878 271.
Diskuze o Happy pedálech zde: http://forum.virtualfighters.cz/viewtopic.php?t=2194